Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Stuealteret må gerne blive udskiftet. Største anke ved det nuværende er faktisk, at fjernbetjeningen/Android TV er blevet så sløvt – og så er der også den hvide skygge, primært i bunden.

Størrelsen skal være den samme eller op til 80".

Bruges til daglig streaming og hjemmebio (Onkyo Atmos-receiver). Har også en gammel Shield fra 2015.

Jeg er selvfølgelig fristet af OLED, som er i et rimeligt prisniveau, men med en 8-årig, der kan finde på at efterlade det tændt, ved jeg ikke, om jeg bør være bekymret for burn-in.

Prisrammen er selvfølgelig så lav som muligt, men absolut max er 15k – og jeg venter gerne på et godt tilbud.
hans123 skrev: 07 maj 2025, 12:51
TV kan sættes til selv at slukke efter et givent tidsrum ( LG )
Det kan andre TVer ligeledes.
Det burde have en sleeptimer, det har som det er nævnt flere fabrikater.
Tak for input om burn-in, men jeres svar siger mig også at det stadig er et issue på OLED, jeg er selvfølgelig godt med på at man kan bruge sleep timer og huset er integreret med smarthome så der kan også godt laves noget intelligens til strømmen.

Når det så er sagt er der slet ikke nogen specifikke modeller at anbefale?
Så er der vist noget du har misforstået, Burn-in ses stort set ikke på de nyere TV. At TVene selv kan indstilles til at slukke skyldes b.l.a at mange falder i søvn til TV, enten i soveværelse, eller stue + at man ønsker så lavt et strømforbrug som muligt, da et tændt TV jo bruger en del strøm.
Køb et Samsung TV, har selv haft det mærke i over 30 år, uden noget har været til reparation…

Jeg kan ikke anbefale hverken Sony eller feks LGs, og den panasonic jeg har kan ikke mere købes…
Hypetaxx skrev: 07 maj 2025, 20:57 Tak for input om burn-in, men jeres svar siger mig også at det stadig er et issue på OLED, jeg er selvfølgelig godt med på at man kan bruge sleep timer og huset er integreret med smarthome så der kan også godt laves noget intelligens til strømmen.

Når det så er sagt er der slet ikke nogen specifikke modeller at anbefale?
Hvis du vælger OLED ligger de alle den bedste del af skalaen.
Så det er lidt til budget og særlige ønsker.
selv er jeg ligeglad med TV menu og smart TV da alt leveres fra AppleTV og 4K bluray
JornH skrev: 08 maj 2025, 00:58 Køb et Samsung TV, har selv haft det mærke i over 30 år, uden noget har været til reparation…

Jeg kan ikke anbefale hverken Sony eller feks LGs, og den panasonic jeg har kan ikke mere købes…
Fedt.

Jeg kender en der har en Škoda 120, som stadig ruller med 250.000 km på tælleren.

Den må være bedre end Audi og VW som du ikke ser på vejene, så de må være skrottet for længst..

https://us.community.samsung.com/t5/LED ... -p/3133246

Det er efterhånden ligemeget hvad du køber så kan det være godt eller knap så godt