Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Pico
Jeg kan se, at man pt. Kan få Mini-led fra phillips, som næsten virker for godt til at være sandt. Det er f.eks. deres ML8709/12, som fås i 55,65 og 75”

Nogen som har erfaringer med disse skærme? Jeg har pt. Et Sony Xh9096, som bare er alm. led, dog bagbelyst. Ville det være en upgrade, sådan ren billedemæssigt?

God påske.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Mini LED tilbyder solid billedkvalitet i de fleste tilfælde - så længe man tager sig tid til at justere indstillingerne, selvom sort ikke er perfekt.
Brugeravatar
Af Pico
Radiomanden skrev: 19. apr 2025, 16:29 Mini LED tilbyder solid billedkvalitet i de fleste tilfælde - så længe man tager sig tid til at justere indstillingerne, selvom sort ikke er perfekt.
Jeg må nok tage ud og se det. Kan ikke finde nogle anmeldelser af det. Lige nu er jeg vant til, at sort ikke er perfekt, samt hvide glorier omkring undtekster. Dog har nuværende tv minimal backlight bleed i hjørner.
Brugeravatar
Af Pico
hans123 skrev: 19. apr 2025, 16:52 Det er TV i den dårlige ende
Men tænker da bare, at mini-led og så endda qd mini-led er bedre en feks alm. led?
Brugeravatar
Af hans123
Det er stadig LCD TV med noget lys bag panel Mini led er bare for at lave dem tyndere.

Men tag ud og kik.
Sørg for retur ret. For når det er hjemme kommer virkeligheden
Af Supergris
hans123 skrev: 19. apr 2025, 18:34 Det er stadig LCD TV med noget lys bag panel Mini led er bare for at lave dem tyndere.
Mini LED er IKKE introduceret for at gøre skærmene tyndere, men, som navnet antyder, så er der tale om mindre LED, dermed flere af dem og derfor mulighed for større lysstyrke og kontrol af disse, forudsat konstruktionen er gennemtænkt, men det er ikke nogen garanti for et bedre produkt...