Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej håber nogen her kan hjælpe mig.

Bruger mit Apple TV 4K (med den nye fjernbetjening) til hverdag på mit LG Oled 65” B7 med 4K HDR uden problemer.

Men nogle gange har jeg det tilsluttet til et ældre Panasonic Plasma HD TV 1080p, men det er på det seneste begyndt at drille.
Når Apple TV tilsluttes finder det selv det korrekt billede format og der er forbindelse, men pludselig skifter det og billedet forsvinder og der kommer et kun “støj” billede der lidt minder om gammeldags analog støj i sort/hvid/grå. Det skifter lidt frem og tilbage.
TV et viser en meddelelse at format skifter fra 1080p 50hz til automatisk når “støjen” kommer.

Er det nogen der har forslag til hvad der er galt og en evt. løsning?
Jeg har slået match indhold og frekvens fra på Apple TV.
Tænker at der er noget hdmi handshake der ikke er godt på dit gamle plasma

Sjældent nogle ligefrem flytter rundt på TV bokse.

Eneste råd jeg kan komme med er at sætte opløsning ned på ATV før du afmonterer det på LG. Måske løser det problemet.
JornH skrev: 17 apr 2025, 22:09 Hvad prøver du at se? Men hvorfor bruge det gl. tv der ikke virker?
Fejlen fremkommer inden jeg begynder at streame noget overhovedet, så allerede ude i menuen.

Det er fordi jeg tager mit Apple TV med op til mine forældre at jeg flytter det.
hans123 skrev: 18 apr 2025, 06:06 Tænker at der er noget hdmi handshake der ikke er godt på dit gamle plasma

Sjældent nogle ligefrem flytter rundt på TV bokse.

Eneste råd jeg kan komme med er at sætte opløsning ned på ATV før du afmonterer det på LG. Måske løser det problemet.
Det var lige som at fodbold kampen startede at det begyndte at drille, så blev lidt desperat ;;)
I halvlegen prøve jeg at afkoble hdmi kablet i både Apple TV og + flyttede det fra HDMI1 til HDMI2 indgangen på tv’et.
Det ser ud til at have afhjulpet problemet, jeg kunne i hvert fald se 2. Halvleg + ekstratid af kampen uden problemer.
Det bør måske lige nævnes at HDMI2 indgangen er sat til “spil tilstand” da PlayStation plejer at være tilkoblet der. Ved ikke om det evt. kan have noget at sige også?
Godt du fik det til at virke, jeg tænkte ikke over at hdmi indgang kunne være fejlen, men sommetider virker det bedst med indgang 2…
Det skal da være 2160 til et 4K TV.
Hvis du selv har prøvet forskellige indstillinger på Apple TV, er der vel ikke så meget at gøre med den boks andet end at prøve at resette den. Som sidste udvej.

Men inden da kunne du jo prøve at tage HDMI kabel ud fra TV, trække strømstikket fra TV og vente et minut eller to. Putte HDMI stikket til og starte TV'et op igen. og se hvad der sker.

Du kan også prøve i TV indstillingen at slå HDMI CEC fra og til eller omvendt.
Det kan lyde som et eller andet med HDMI som den ikke kan lide.
Når du flytter dit ATV flytter dit HDMI kabel så med, eller er det et andet du bruger?

Det du beskriver, lyder meget som det jeg pludseligt oplevede på mit ATV ud af det blå engang. (Godt nok i 4K)
Løsningen her var at skifte kablet.

Så hvis det ikke er samme kabel du bruger, så ville jeg prøve at flytte det med, eller skifte det der hvor du har problemer.
Køb 2 nye 8K hdmi kabeler og lad kabelerne blive i TVet og bare flyt ATV boksen til et andet nyt kabel i det andet TV, kunne jo prøves…