5. apr 2025, 21:20
Tabula Rasa skrev: ↑5. apr 2025, 19:43Er der en bestemt model fra Sennheiser du har i tankerne?Torben Rasmussen skrev: ↑5. apr 2025, 17:34 Man behøver som sådan ikke bruge Sonos’ app hvis man blot bruger soundbar. Den skal bruges når den opsættes, men derefter vil det fungere uden. Arc Ultra er et væsentlig step up ift Arc, men jeg synes deres system primært vinder hvis man agter at udbygge med sub og især baghøjttalere. Stage er lækker og spiller godt alene, men kan ikke udbygges, hvilket er en skam.This!
Quad fra Sony kan bestemt også noget, men lider under manglende centerkanal. Det spiller til gengæld bedre når det kommer til musik, men det kræver at du køber en sub til. Det er ikke godt nok uden, hvilket de to andre er.
Og ja, glemte at skrive Quad + sub. Det er et must! Var vist alt for implicit i mit hoved. Beklager, OP.
Dog synes jeg Quads ‘phantom center’ fungerer ret godt, så længe man ikke sidder super tæt på tv (men selvf. aldrig så god som dedikeret center, no doubt). Specielt når resten ad dets surround (og musik) fordele vejes op imod det. Men ja, desværre ikke relevant for OP alligevel..hehe..
Til OP: tag eventuelt ud og hør Arc Ultra et sted, og måske også Bluesound eller Sennheiser, hvis du stadig tænker i alternativer til Sonos og Beosound.
Happy hifi-hunting!![]()