Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zacho
Der er DK manual med, det skal der være jf. den danske købelov. Menuen er typisk ikke på dansk på udenlandske modeller.
Jeg synes du skal træde varsomt med Getmore, de har haft nogle uheldige episoder som gør at jeg i hvert fald ikke ville handle der. Jeg ved ikke om de har fået styr på organisationen igen, men deres rating på Pricerunner osv. er stadig lidt negative.

For at vende tilbage til Tv'et.
Det pågældende Tv har ikke umiddelbart nogle problemer med at blive parallelimporteret, det er vidst kun dem med indbygget DVB-C tuner som ikke egner sig til dette. Husk også at vælge et sted hvor du har tjekket deres service..

F.eks. har wupti.com 0 pixelfejlsgaranti på deres samsung selvom det er parallelimport.. Det er en god idé at spørge den forhandler du finder om de også har dette/kan tilbyde det.
Af red_martians
Det er faktisk tit forkert fortolket det med manualen. Der skal være dansk manual med hvis apperatet kan skilles ad, og at man derved kan komme til skade. dvs. computere, blendere osv. Fjernsyn må man ikke skille ad, derved behøver der ligesom hi-fi, højttalere, videomaskiner, radioer, osv. ikke at følge nogen dansk manual med.
Et samsung-fjernsyn kan dog sagtens indstilles til dansk menu, og manualen kan downloades på internettet. Grunden til pixelgarantien er at samsung "aldrig" har pixelfejl. Paneler med pixelfejl får 3.partproducenter:-) Dekan dog opstå efter fjernsynet er kommet ind i stuen, men det er næsten endnu mere sjældent.
Af theoneand
Zacho skrev:Der er DK manual med, det skal der være jf. den danske købelov. Menuen er typisk ikke på dansk på udenlandske modeller.
Jeg synes du skal træde varsomt med Getmore, de har haft nogle uheldige episoder som gør at jeg i hvert fald ikke ville handle der. Jeg ved ikke om de har fået styr på organisationen igen, men deres rating på Pricerunner osv. er stadig lidt negative.

For at vende tilbage til Tv'et.
Det pågældende Tv har ikke umiddelbart nogle problemer med at blive parallelimporteret, det er vidst kun dem med indbygget DVB-C tuner som ikke egner sig til dette. Husk også at vælge et sted hvor du har tjekket deres service..

F.eks. har wupti.com 0 pixelfejlsgaranti på deres samsung selvom det er parallelimport.. Det er en god idé at spørge den forhandler du finder om de også har dette/kan tilbyde det.
Har også snakket med Wupti, men tror ikke rigtig de forstår, hvad pixelgaranti er??. Ham jeg snakke med sagde også Ja. Men deres Tv slutter på XEC altså import. DVS. De selv skal betale for udskiftning af Panel, da fejl ikke kan laves. Lyder som god servive, men tror det ikke.:-)
Af Zacho
theoneand skrev:Har også snakket med Wupti, men tror ikke rigtig de forstår, hvad pixelgaranti er??. Ham jeg snakke med sagde også Ja. Men deres Tv slutter på XEC altså import. DVS. De selv skal betale for udskiftning af Panel, da fejl ikke kan laves. Lyder som god servive, men tror det ikke.:-)
De dækker dem jo, men det er røv dyrt, dog kan det betale sig med den fortjeneste som er på parallelimport.. Men jeg tror der må være billigere steder end Wupti som gør det samme.. Ellers så kunne man købe det billigere andet steds og tilkøbe en SECURATOR garanti eller lign., det er vidst endnu bedre service har jeg hørt, men I skal endelig ikke hænge mig op på det, mine fladskærme har sku ingen udvidet garanti, jeg satser på de er udgået og for ringe inden de 24måneders reklamationsret er slut (læs: udskiftet inden da) :-)
Af NoNameDesigndk
hold da op :O SECURATOR dækker da det hele .. ? og så til kun 1500 for en skærm mellem 10-15000 :S :O