Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jonassen
Jeg er en glad ejer af et Sony A90J TV, som tænker på en opgradering i nærmeste fremtid.
Jeg har haft Sony A95L i kikkerten, men det nyintroducerede Bravia 8 II ser ud til at være bedre og billigere end A95L.
Spørgsmålet er dog om jeg kommer til at få et markant bedre billedkvalitet end på mit nuværende A90J?(QD-OLED vs OLED)
eller om det kan betale sig at vente på den næste generation som eftersigende kommer i 2026? O_O
Brugeravatar
Af hans123
det du får ud af opgradering er mere lys i skærmen

resten er mindre i forhold til nuværende tv

måske små 10% bedre TV i de nye generationer
Brugeravatar
Af KimKaos
Hvis dit A90J er ok så behold det et par år mere medmindre du er rig og elsker at smide rundt med dine penge

A90J er et rigtig fint TV og har flere år i sig, hvor det stadigvæk er blandt de bedste- det er trods alt kun fra 2021 - så at udskifte det nu er lidt småtosset og spild af penge - så kør det fladt og når det begynder at miste sin sprødhed så kan du skift til en ny model
Af Beckham
Du skal på ingen måde forvente en stor upgrade i billedkvaliteten. Så ja, som de andre siger så skal det være fordi du vil op i størrelse. Jeg er selv lige gået fra 65" til 77" og det spring giver bestemt noget...no doubt.
LG C4 OLED er det bedste OLED TV jeg nogensinde har haft. Eneste jeg fortryder er at jeg ikke købte 65 tommer.

Dolby Vision ser vildt godt ud på det. HDR 10 osv ligeså. Læs andmeldelser rundt omrking. Det første gang jeg køber et tv til over 10.000kr, og kun en uge efter ser folk glædeligt give 13.500kr eller mere.

Streaming og film: Netflix, prime, viaplay, max, disney apple tv + osv,
Plex, Jellyfin virker også fint. Perfekt til film. Filmmaker mode, fjern strømsparer tilstand, kalbirer det rigtigt.
Brugeravatar
Af bendix
Jeg modtog igår mit G4 og kom fra et CX, så der er 5 generationer imellem. Jeg syntes at løftet i billedekvalitet og menuens responstid samt løftet når jeg spiller PS5 er markant. Filmmaker mode er en gave så jeg ved at jeg ikke selv kan justere tv’et bedre. Det er markant mere lysstærk hvilket var vigtigt i mit valg.