3. apr 2025, 16:08
Jeg gjorde ikke selv noget ved det den gang jeg havde det, men det generede mig heller ikke så meget som det lyder til det generer dig. For udstyret performer jo rent teknisk som det skal, så det kan være endog meget op ad bakke at få en RMA igennem på den slags. Det er desværre helt normalt at teknikeren tilslutter for at konstaterer at performance er som den skal være og så bare sender det tilbage igen uden at man får udskiftet GPU eller konsol.
VILLAFOREVER skrev: ↑3. apr 2025, 15:09Når buzzingen ikke er der, er det fordi jeg har minimeret spillet, og er ude i menuen. Går jeg ind igen, kommer buzzingen/pulseringen med det samme.Hvilket kun yderligere verificerer og understreger at der er tale om coil-whine, da det netop tiltager jo mere belastning og strømbrug der er tale om. Det kan endog ændre lidt frekvens alt efter FPS der outputtes (30, 60, 120 mv) ...afhængigt af hvor den whinene komponent nu end sidder i systemet.
VILLAFOREVER skrev: ↑3. apr 2025, 15:09Snakkede med en PS5 Pro forhandler idag, som fornyeligt sendte en Pro til Playstation med coil whine. Guess what. Kom tilbage fordi det var normalt. What a suprise. Det var dog ikke købs forhandleren i mit tilfælde, men alligevel.Jeg har som tidligere skrevet tidligere haft en GPU der havde det for flere generationer tilbage. Denne gang var jeg igen heldig, idet det 5090 jeg modtog i går igen var uden.
Jeg gjorde ikke selv noget ved det den gang jeg havde det, men det generede mig heller ikke så meget som det lyder til det generer dig. For udstyret performer jo rent teknisk som det skal, så det kan være endog meget op ad bakke at få en RMA igennem på den slags. Det er desværre helt normalt at teknikeren tilslutter for at konstaterer at performance er som den skal være og så bare sender det tilbage igen uden at man får udskiftet GPU eller konsol.
PC: 9800X3D,RTX 5090 OC, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K