sacdmaster skrev: ↑01 apr 2025, 08:39
I forbindelse med LG opdateringen til WebOS24 i begyndelsen af året fik jeg indbygget Chromecast funktionalitet på mit LG G2. Desværre oplever jeg den som meget ustabil. Den virker nogle gange og andre gange ikke. Man kan prøve at slukke tv'et og efter 5-6 sekunder tænde igen, og så virker Chromecast-funktionen nogle gange igen andre gange ikke. Det er 'træls,' og min kone og datter har nu rottet sig sammen og kræver vores gamle Chromecast Ultra (hvis den så ellers fungerer..) geninstalleret. Er der nogen, som har samme problemer, og er der en løsning på det? Der kom en softwareopdatering til tv'et for et par uger siden, men det har heller ikke ændret noget.
Under den nylige fadæse med ældre chromecasts, kom jeg forbi nogle forskellige reddit fora, hvor det desværre virker til, at flere oplever samme problem som dig: at den indbyggede chromecast i varierende grader er ustabil.
Da det ikke var det, jeg søgte info på, fandt jeg desværre ikke ud af om der var generelle løsninger - eller om problemet relaterede sig til specifikke modeller.
Men som Discus foreslår, ville jeg også først kigge på netværksstabilitet. Af en eller anden grund, virker netop dét til at være mere krævende ved indbyggede chromecasts end ved eksterne chromecasts (dongle).
Jeg benytter selv en ekstern chromecast til to apps (fordi LG ikke tilbyder indbyggede apps til dem), da jeg finder det mere praktisk end built-in casting. Så har du muligheden med en gammel Ultra, er det måske den bedste løsning ift. stabilitet.
Som en sidenote kan jeg fortælle, at hvis du kan benytte airplay (omend det er upraktisk sammenlignet chromecast eftersom ‘device-kilden’ ikke kan gøre andet på samme tid), er det væsentligt bedre kvalitet end chromecast. Aldrig benyttet det før, men gjorde mens chromecast var nede for nogle uger siden, og var helt chokeret over hvor meget bedre og klart billedet var under casting gennem airplay, sammenlignet med mit eksterne chromecast device. Bevares, det er også en ældre chromecast model, but still
Håber du finder en løsning der virker for dig!