Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Set-up:

Apple TV 4K 2021
7-8 gammelt Samsung TV

Har fungeret uden problemer i lang tid, men nu kan jeg - uden jeg har ændret noget som helst - ikke længere kontrollere TV-lyden med Apple remoten.

Jeg har forsøgt at:

Tage strømmen til ATV
Tage strømmen til TV'et
Skifte HDMI-kabel
Oplade remoten
Sikre at både ATV og TV er opdateret

Andre idéer?
Hva så fik du det til at virke?
Jeg var ude i går da jeg skrev, så det kan godt være det lød som volapyk, når man ikke kan huske hvad de forskellige menuer hedder.

Men det jeg mente var at hvis ATV indstillinger under "fjernbetjeninger og enheder"->"Lydstyrke kontrol", står på auto valg, så prøv en af de andre muligheder ellers så prøv at "programmere ny enhed" via IR. Så skal du også lige have fat i Samsung fjernbetjeningen. Men husk at når du er færdig at aktivere denne profil, så den ikke står på auto.
Når du siger at det har virket fint før og det pludselig ikke virker mere, er det sikkert en eller anden mærkelig cec baseret fejl. Det kan være det pludselig kommer til at virke fint igen på auto.
Jeg har selv prøvet at det før ikke virkede på auto, men virker fint idag. Og har aldrig fundet ud af hvad og hvorfor.
Jeg forstod godt din besked i går, men tak for den udførlige forklaring :-)

Jeg var sent hjemme i går, og da det er vores soveværelses-setup, ville jeg ikke lige begynde at pille med det og vække min kone.

Jeg kigger på det i dag.