Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Btw, hvorfor jeg ikke ønsker at ATV boksen hele tiden er tændt, er det ret kraftigere lys der er, jeg kan bare ikke tåle det i øjnene, men det er nok bare mig. :) Ser jeg tennis hver nat på TV2 Play er det lys generende syntes jeg…
JornH skrev: 17 mar 2025, 11:14 Btw, hvorfor jeg ikke ønsker at ATV boksen hele tiden er tændt, er det ret kraftigere lys der er, jeg kan bare ikke tåle det i øjnene, men det er nok bare mig. :) Ser jeg tennis hver nat på TV2 Play er det lys generende syntes jeg…
Det er mig en gåde, at Apple ikke blot har gjort det muligt for brugeren at kunne slå dioden fra eller til.
Jeg har en dvd afspiller der også var generende den stod bare slukket, nu købte jeg den ATV for at se Formel 1, da jeg kan hente og bruge de samme Apps på TVet, bliver det nok ikke ret meget jeg tænder den boks, Kina F1 er fra fredag…
Forøvrigt sidste chance jeg fik købt det Google TV, da de nu er udsolgt..
JornH skrev: 17 mar 2025, 11:14 Btw, hvorfor jeg ikke ønsker at ATV boksen hele tiden er tændt, er det ret kraftigere lys der er, jeg kan bare ikke tåle det i øjnene, men det er nok bare mig. :) Ser jeg tennis hver nat på TV2 Play er det lys generende syntes jeg…
Som foreslået kan boksen gemmes væk, eller du kan dække lyset til!
Dæk selve dioden med noget tape eller lignende. Jeg har selv nogle små, hvide klistermærker som jeg farver sort, som jeg over årene har brugt rigtig mange af til at dække diverse lys på mine ting med. Her hos mig modtager Apple TV'et ekstremt nemt IR-signaler; så godt, at jeg har måttet dække den til med pap, så de signaler jeg sender med min lille universalfjernbetjening til Mac Mini'en ikke også går i Apple TV-boksen.
Jeg bliver logget ud hele tiden, men kom til at læse noget fra lang tid tilbage, bruger boksen ikke et HDMI 2.1 kabel stik nu? Nu er jeg ikke inde i det tekniske, men har købt en 8K 2.1 kabel da de kun lige havde sådan kabel, virker godt nok…
Der skal bruges enten et 2.0 eller 2.1 til 4K. Apple anbefaler HDMI-kabler mærket med Compatible Dolby Vision, da de er testet med Apple TV 4K og en bred vifte af tv'er. Eksempel: Belkin Ultra High Speed HDMI-kablet.
Er der andre der oplever at Norlys-App'en's start-forfra kun virker anden gang man trykker. Første gang starter den kun forfra med lyd med frosset billede - ved andet tryk gang kommer der også video med?
Skærmen er et LG G2 65" og nyeste Apple TV kablet til min Norlys Router.
Det samme sker på min Apple TV 4K (2. generation) på wi-fi koblet på et Beovision 10.
Det virker på både iphone og ipad!
Alt er opdateret til nyeste SW.
/frank
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 119