Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 12 mar 2025, 07:04 er det bare mig der ikke kan huske det, men er det ikke første gang at en tvOS version der ikke udrulles til alle ATV men kun specifikt til en bestemt boks. Jeg synes bare før at der blev rullet ud på alle bokse selvom fejlrettelserne stadig kunne være rettet mod en bestemt boks.
feks ATV HD er på 18.3 og der dukker ikke den nye 18.3.1 op.
og heller ikke på 4K 1. og 2. gen
Jeg husker heller ikke at have set det før.
Infuse har med sin 8.1.2 opdatering fået AI-opskalering, men kun på iPhone, iPad, Mac og Apple Vision Pro. Apple TV 4K er givetvis ikke kraftig nok, men det kommer vel senere i forbindelse med ny hardware.

De siger, at deres opskaleringsfunktion bl.a. bruger Apples MetalFX Upscaling. Så vidt jeg husker kræver MetalFX A17 Pro eller nyere.

disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 12 mar 2025, 07:11 Der kommer immersive Metallica Koncert på Vision Pro. Jeg er lige ved at undersøge om der ikke skulle være et håb om at dukke op på ATV også. Det kunne ellers være nice. Synes kun der har været pop koncerter på ATV.
Mine undersøgelser fortæller mig at Metallica koncerten også kommer på ATV på fredag. Vi må se om det er rigtigt.
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 12 mar 2025, 08:02
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 12 mar 2025, 07:11 Der kommer immersive Metallica Koncert på Vision Pro. Jeg er lige ved at undersøge om der ikke skulle være et håb om at dukke op på ATV også. Det kunne ellers være nice. Synes kun der har været pop koncerter på ATV.
Mine undersøgelser fortæller mig at Metallica koncerten også kommer på ATV på fredag. Vi må se om det er rigtigt.
øv tror sgu ik der kommer noget. Der er dukket en trailer op på Apple Music der siger "Watch only on Apple Vision Pro".
Min forståelse er, at man kan få koncerterne uanset om man har Apple TV+ eller Apple Music abonnement. Man behøver ikke begge.

Jeg tænker i øvrigt stadig tilbage på musikvideoen med The Weeknd i Apple Vision Pro. Det er en vild oplevelse. Jeg ser det her som fremtiden for underholdning, men design af headset skal tage et kvantespring før det bliver mainstream.
Btw, det tog lidt tid inden jeg fik den lidt indstillet først så jeg ingen steder at gøre det, men lige efter jeg spurgte her, kom App-Store og Indstillinger menuen frem. Ved ikke hvordan…
Jeg får heller ikke den helt store forskel på om det er HDR 10 eller SDR, der er større forskel syntes jeg når det er HDR HLG.

Hvad jeg mente med den tidligere post er, at er den stillet til permanent HDR, så er der ikke korrekte farver på SDR.
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 119