Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

prøver lige at forstå det peer-to-peer wireless.
Man kan da ikke tilføje en funktion der bruger mere strøm og så sige bagefter at hvis du slår det fra og det bliver som det hele tiden har været, at så sparer du strøm. Det bør da være omvendt, at man bliver advaret om at man bruger mere strøm hvis man slår det til :) Det Gas...

Betyder funktionen så, at ATV som hub, snakker sammen med forskellige enheder i Home uden wifi når det er slået til eller hvordan skal det forståes??

edit. Nå nej, det er peer to peer Airplay. OK. Det er ikke nyt. Det har man kunnet med feks iPhone og Homepods med cowboy tricks, uden wifi.
Men hva dælen skal man bruge det til på ATV?
Så kan man Airplay til ATV uden wifi netværk. OK at man kan, men scenariet er vist ret minimalt.
Så skal man downloade film til iphone eller ipad og være offline og så airplay til ATV som også er offline feks i sommerhus eller hotel. Og lyd til homepods som også er offline. Det er da sygt nok. Men hvorfor bevæge sig så meget ud af sådan en sti i stedet for at fokusere mere på at gøre ATV til en bedre HIFI medieboks i hjemmet.

Vil det ikke være bedre at tilllade download af film til offline brug på ATV i stedet for man skal airplay til ATV fra en anden enhed :).
Eller er det bare mig der fuldstændig har misforstået Apples søvnige ATV team.
Senest rettet af disqus_Cr1DFvT0xq 05 mar 2025, 13:04, rettet i alt 1 gang.
Rasmus. Du skal ikke forsvare Apples søvnige ATV team :) Når jeg er igang med at skælde dem ud. Du er for flink i mod dem.
Du har ret. Men der er sgu da ingen der bruger ATV til erhverv og præsentationsformål. Der er en laptop eller sågår selv en lommetelefon da mere udbredt. Eller hva?
Jeg synes bare det virker latterligt at bruge resourcerne på denne måde, når der mangler så mange basale HIFI funktioner i hjemmet.
Måske de tror at vi snart løber tør for wifi.

Jeg tager i Sauna og sveder alt det onde ud. Jeg kan ikke holde det slasker ATV team ud nu.
Og når jeg kommer tilbage, så skal de satmer komme med noget mere seriøst end det her
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 05 mar 2025, 13:38Du har ret. Men der er sgu da ingen der bruger ATV til erhverv og præsentationsformål. Der er en laptop eller sågår selv en lommetelefon da mere udbredt. Eller hva?
ATV er i dette tilfælde nok nærmere "modtageren".

Altså, ATV tilsluttet skærm/projektor og vedkommende, der skal præsentere kan tilslutte ATV uden at være på det lokale netværk.
steadi skrev: 05 mar 2025, 18:25 Hidtil har jeg kunnet se lydstyrke ude i højre side, når jeg brugte Apples fjernbetjening. Det er pludselig forsvundet.

Vi har det forbundet til sonos. Har Apple opdateret et eller andet?
Min opsætning for output og match billede og frekvens var forsvundet i går så det er muligt at en opdatering har ændret dine indstillinger, det er sket før for mig og andre.
Jeg tjekkede lige den der peer-to-peer AirPlay-funktion i tvOS 18.4.

Det er som vi talte om. Når den er aktiveret, så kan man sende offline indhold (f.eks. billeder og video fra sin fotorulle, eller spejle skærmen) over AirPlay selvom Apple TV 4K ikke er på WiFi. Man skal bare være i nærheden af boksen.

Deaktiverer man peer-to-peer funktionen, så kan man ikke længere.
steen6400 skrev: 06 mar 2025, 09:47
steadi skrev: 05 mar 2025, 18:25 Hidtil har jeg kunnet se lydstyrke ude i højre side, når jeg brugte Apples fjernbetjening. Det er pludselig forsvundet.

Vi har det forbundet til sonos. Har Apple opdateret et eller andet?
Min opsætning for output og match billede og frekvens var forsvundet i går så det er muligt at en opdatering har ændret dine indstillinger, det er sket før for mig og andre.
Lydstyrke-visningen var vendt retur, da jeg testede i går, og jeg har intet gjort ;;)
Den aflæser lydstyrkeniveauet over HDMI. Efter en opdatering af firmware skal der til tider laves nyt HDMI CEC 'handskake', hvilket kan give lidt knas, også med tænd/sluk over HDMI CEC. Det fleste problemer med HDMI CEC kan løses med det samme ved blot at trække strømmen til enhederne. Alternativt kan man prøve bare at vente lidt og tjekke efter enhederne har været i standby.
er det bare mig der ikke kan huske det, men er det ikke første gang at en tvOS version der ikke udrulles til alle ATV men kun specifikt til en bestemt boks. Jeg synes bare før at der blev rullet ud på alle bokse selvom fejlrettelserne stadig kunne være rettet mod en bestemt boks.
feks ATV HD er på 18.3 og der dukker ikke den nye 18.3.1 op.
og heller ikke på 4K 1. og 2. gen
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 119