Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Anima
Hej

Jeg er bruger af siden recoredere.dk , hvor vi har samlet 37 brugere indtil videre omkring det at købe Pioneers næste generation af plasmaskærme.

Vi køber fra en autoriseret forhandler ved navn John Dogra, som ejer butikken "Krish AV". Dette er der adskillige personer som har gjort før, og med godt resultat.

Prisen på Pioneers skærme er vejledende fra 26000 dkk og op, men da Krish AV er billigere end de danske butikker (selv webshops!), så koster tv'et hos ham fra 2200 pund og op.

Da vi nåede 15 bestillinger lovede krish at give 5% rabat, hvilket vil sige at 5090 koster 2090 pund. Da vi i forvejen er mange, og at der forhåbenlig kommer flere til, så burde vi kunne få en større rabat end de 5%.

Priserne er 2200 pund for 5090, og 2400 for 5090H. 60" koster 2000 pund ekstra.

Et par små hurtige omkring dette køb:

Betaling foregår individuelt.
Fragt koster 55 pund hvis man er 4-6 personer som er enige om leveringssted. Fragt for enkeltperson er 155 pund.
Der gælder EU garanti det første år. Herefter skal det sendes til England.
Krish AV har stået for mange gruppekøb på siden www.recordere.dk uden problemer , og har derfor den fornødne viden og erfaring til at levere en kompetent service.
Strømstikket passer til svenske stikkontakter
Pt. sparer man 20% ift. danske vejl. udsalgspris!

Hvis du er interesseret i et af de nye Pioneer skærme, så gå ind på siden:

Bulk køb

Password er recordere_dk

Emnet bliver løbende opdateret på recoredre.dk i følgende tråd:

Tråd
Af teamet
Øhm.. tv'et er da ikke lanceret endnu? Lyder også ok dodgy med ham droga.. Mon ikke man kan finde det til samme pris i tyskland efter lancering. Jeg skal i hvert fald ikke smide den sum penge efter en inder, som så skal sende på et tidspunkt.
Af Anima
teamet skrev:Øhm.. tv'et er da ikke lanceret endnu? Lyder også ok dodgy med ham droga.. Mon ikke man kan finde det til samme pris i tyskland efter lancering. Jeg skal i hvert fald ikke smide den sum penge efter en inder, som så skal sende på et tidspunkt.
Nej, vi forudbestiller det, og da vi er mange, får vi en fordelagtig pris.

Vi skal ikke betale før en gang i Juni.

Priserne på pioneer i tyskland har været højere på g8 end i dk.

John Dogra er meget kendt på recoredere.dk fra tidligere køb, så der er absolut intet at udsætte på ham.
Af TYBO
Problemet er så bare at skærmen falder voldsomt 1-2 måneder efter den kom ud og da der skal samles mange så løber bestillingen over 1 måneds tid og prisen er den samme som den er sat til i starten.
Sidst der var gruppekøb på recordere blev skærmen dyre hos krish end hvad den kunne købes for af den enkelte person på leveringsdatoen.

Hvis man skal lave fælleskøb så gør det på en ½ år gammel skærm som er gennemtestet først.
Af Anima
TYBO skrev:Problemet er så bare at skærmen falder voldsomt 1-2 måneder efter den kom ud og da der skal samles mange så løber bestillingen over 1 måneds tid og prisen er den samme som den er sat til i starten.
Sidst der var gruppekøb på recordere blev skærmen dyre hos krish end hvad den kunne købes for af den enkelte person på leveringsdatoen.

Hvis man skal lave fælleskøb så gør det på en ½ år gammel skærm som er gennemtestet først.
Det er så derfor vi får procenter. Det med at falde voldsomt, det sker ikke for Pioneer, jf. g8 modellerne, som er faldet med 400 pund siden den kom ud.

Pioneer er et prestigeprodukt, og kan derfor på ingen måde sammenlignes med andre tv. Det nye bliver endda billigere end Panasonics topmodel i 50".

Priserne fra Krish er fastlagt, og de små prisfald der eventuelt kommer bliver jo dækket af den procentsats vi får.

Vi har jo allerede fået 5%, hvilket svarer til en besparelse på ca. 110 pund - så meget falder tv'et under ingen omstændigheder de første 2 måneder - og vi har udsigt til en større.

Men det er fint nok hvis i ikke er interresserede.
Af teamet
Du er vist også ude i lidt gætværk nu :-)

Bliver de nye pioneer ikke produceret af panasonic alligevel?
Af Zacho
De får vel bare en af Panasonics fabrikker til at lave deres panel.. det er stadig deres egen teknologi osv. mener jeg.
Af Anima
teamet skrev:Du er vist også ude i lidt gætværk nu :-)

Bliver de nye pioneer ikke produceret af panasonic alligevel?
Det er fakta, intet andet. Der hvor folk bliver snydt er at prisen aftog da pundet faldt. de 400 pund er et fald i hans egne priser (22xx til 18xx)på 508XD. LX modellerne er stort set ikke faldet overhovedet.

G9 er den sidste generation af panelser som pioneer selv fremstiller.

Ellers bedes i holde jer mere til topic.

Vi er pt. 40 som køber, men i er velkomne til at være med (derfor denne tråd)
Senest rettet af Anima 04 maj 2008, 21:45, rettet i alt 1 gang.
Af Eiberg
Det er Pioneer egne paneler... Først næste generation det er Panasonic panel, med Pioneer elektronik..
Af TYBO
Det kan godt være at du kalder det fakta men den rigtige fakta er at fælles køb på PIONEER sidste gang endte som jeg beskrev øverst.
Pioneer falder lige så meget i pris som de andre...endda endnu mere end de andre skærme pga. de starter så højt.

At de så er på markedet i længere tid er så en anden sag.

Men du kan jo selv se det her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... N=3&TPN=19

Sikke noget sludder med at det var pga pundet faldt...han satte jo prisen ned på hans hjemmeside dagen efter han sendte dem afsted.

Han sendte heller ikke HDMI kabel med som han havde lovet.
Af Anima
TYBO skrev:Det kan godt være at du kalder det fakta men den rigtige fakta er at fælles køb på PIONEER sidste gang endte som jeg beskrev øverst.
Pioneer falder lige så meget i pris som de andre...endda endnu mere end de andre skærme pga. de starter så højt.

At de så er på markedet i længere tid er så en anden sag.

Men du kan jo selv se det her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... N=3&TPN=19

Sikke noget sludder med at det var pga pundet faldt...han satte jo prisen ned på hans hjemmeside dagen efter han sendte dem afsted.

Han sendte heller ikke HDMI kabel med som han havde lovet.
Den tråd siger jo sig selv - der kommer nye pioneer => de gamle skal sælges så der kan gøres plads til de nye.

HDMI-kablet er så en anden sag. Men det blev også lovet da der var mange (som endte med at springe fra tff. g9)

At du kalder det bullshit, det er så dit problem. De tidligste tråde, som jeg sammenligner med, kostede tvet 2200 pund.

Jeg synes det er fint du ikke vil have et tv, men det ændrer ikke på at vi er 40 som skal. At denne tråd kører over i at i ikke skal have, det synes jeg er dårlig stil.

Men tak for jeres interesse i tråden ;)
Af gullip
Hvilke tunere kommer H modellen eksakt til at indeholde?
Af TYBO
Hey...jeg prøver bare lige at komme med facts så folk ved hvad de går ind til.

Synes bare lige folk skal forholde sig til dette inden de springer ud i det.
Siger ikke at det ikke er fint nok hvis folk ikke kan vente med at få denne skærm...men personligt synes jeg ville være fornuftigt lige at vente lidt til de første prisfald er slået igennem.
Af Anima
TYBO skrev:Hey...jeg prøver bare lige at komme med facts så folk ved hvad de går ind til.

Synes bare lige folk skal forholde sig til dette inden de springer ud i det.
Siger ikke at det ikke er fint nok hvis folk ikke kan vente med at få denne skærm...men personligt synes jeg ville være fornuftigt lige at vente lidt til de første prisfald er slået igennem.
Det er fint nok, men jeg arbejder på at få en rabat som mere eller mindre opvejer det at vente.

Allerede nu har vi et prisfald på 110 pund (5%) i forhold til lanceringsprisen (på den billigste), og jo flere der er med, jo lavere bliver prisen. Dette er klart den største ordre krish har fået, og derfor regner vi stærkt på at få en større rabat.

Den på 5%, som vi har nu, fik vi hvis vi kunne samles 15 - og det må man sige er opnået!

Det jeg har prøvet at sige er, at med dette bulk køb, så kan man nyde tv'et et godt stykke tid uden at tænke på at man skulle have ventet 2-3 måneder på at tv'et falder med fx. 100 pund.

Det er i sig selv fint nok at du vil gøre folk opmærksomme, men jeg synes bare vi var mere ovre i "lad være" end reelt at lade beslutningen op til folk selv.

Sov godt, Anima