Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af VILLAFOREVER
Hej Alle.

Som overskriften siger. Hvad ville i vælge

S90F Samsung Oled eller
C5 LG Oled

Skal være 55” og budgettet er ca 15000 kr.
Gamer PS5 Pro og ser en masse fodbold. Streamer også en del på TV2 Play/DR TV, samt Viaplay. I ny og næ, Netflix og MAX.

Jeg ved godt modellerne ikke er udkommet endnu, men er mega meger itvivl her rent mærke mæssigt. Måske priserne heller ikke er under 15000 fra release, men alligevel.

Hjælp?
Brugeravatar
Af TBC
Hvis Samsungs S90F er QD-OLED, så ville jeg helt klart vælge det. Ellers ville jeg vælge LG C4/C5.
Er der ikke noget med at det kun er 65" man kan forvente som QD-OLED?
Brugeravatar
Af KimKaos
Alt tyder på at Samsung igen i år vil lege det store panel-lotteri med deres kunder - heldigvis fik jeg et G4 sidste år så jeg kan vente 4-5 år før jeg skal have et nyt - så må man håbe et Samsung til den tid er kommet til fornuft så de kan komme med i ens overvejelser - hvis ikke så tyder meget på at det fremover også hedder LG når jeg skal købe nyt.
Af PeterD
VILLAFOREVER skrev: 4. mar 2025, 08:02 Hvad ville i så vælge af disse to?

C4?
Eller S90D?

Jeg har et Q90A QLED nu.
Hvis kvalitetskontrollen hos Samsung er blevet bedre og S90D er uden irriterende småfejl også efter 4-6 år så er det måske værd at kigge nærmere på ?
Tak for svar.
Grunden til jeg måske ventet til de nye kommer, er at jeg spare lige pt op..

Iknow 15000 budget for et 55” er meget, men det er fordi jeg gerne vil have det bedste af det bedste. Max er 15 kilo, men vill gerne ramme under 9.

Lad os se hvad fremtiden bringer.
Regner med at skulle opgradere enten i April eller til sommer..
Hvis du påtænker at købe i april, så får du givetvis stadig det bedste indenfor budgettet ved at købe en 2024-model. Kig på MLA OLED (f.eks. LGs G4-serie) eller QD-OLED (f.eks. Samsung S95D).

Hvis du køber til sommer, så er priserne på 2025-modellerne muligvis faldet – hvem ved.
Tak for svar igen.
Grunden til, at jeg ikke har kigget på S95D er pga one connect boksen. Har prøvet modeller med det. Skal jeg ikke have igen.

Men har S95D one connect boks?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7