Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LowDog
Jeg er ved at renovere 1. salen som skal være "hjemmebio"/aktivitetsrum (pool/airhockeybord etc).

Et 98" TV er ca. 225x125 (ex fødder og tv bord så nok +30-45cm højde) og jeg har lidt svært ved at finde ud af hvor det skal placeres mest optimalt. Skråvæggene gør at det vil komme et par meter ud fra væggen, samtidig er der jo vinduer på alle midtervægge. Sætter jeg TV'et i et af hjørnerne (med skråvæg) er der ikke plads til mine fronthøjttalere ved siden af. Det bedste sted jeg selv kan konkludere er gavlvæggen i midten, men så er det lige foran de store vinduer O-O
Køkkenet ryger ud men der kommer et nyt (muligvis lidt mindre) op, der er dog fuldt køkken nedenunder. Der kommer også trappehul foran badeværelset. Hvad ville i gøre? Kan self også gå lidt ned i størrels men et 85" er 190x110 så begrænset hvor meget det hjælper.
Vedhæftede filer
loft3.jpg
loft3.jpg (1.35 MiB) Vist 2340 gange
loft2.jpg
loft2.jpg (1.23 MiB) Vist 2340 gange
loft1.jpg
loft1.jpg (1.33 MiB) Vist 2340 gange
stue.png
stue.png (81.19 KiB) Vist 2340 gange
Det eneste sted der ser ud til at kunne bruges er væggen mellem stue og værelse.
Det er ikke til at se om det er en opbygning eller hvad det er, og væggen fremgår på tegningen, det skulle den så ikke.
To ideer:
1. Flyt køkken til modsatte skråvæg, evt bag ved trappeopgang hvis det kan være et meget lille køkken, og brug væggen op af badeværelset.

2. Lav et opbevaringsrum/kryberum op af skråvæggen i hjørnet ved siden af køkkenet, og brug den nye væg til at stille TV foran. På den måde får du aktiveret de døde kvadratmeter bagved til at gemme spil, film, maskiner, sækkepuder og andre genstande der kan fylde i et aktivitetsrum.
Af LowDog
viktorviktor skrev: 25. feb 2025, 12:57 To ideer:
1. Flyt køkken til modsatte skråvæg, evt bag ved trappeopgang hvis det kan være et meget lille køkken, og brug væggen op af badeværelset.

2. Lav et opbevaringsrum/kryberum op af skråvæggen i hjørnet ved siden af køkkenet, og brug den nye væg til at stille TV foran. På den måde får du aktiveret de døde kvadratmeter bagved til at gemme spil, film, maskiner, sækkepuder og andre genstande der kan fylde i et aktivitetsrum.
Nr 2 kunne være en fin løsning tror jeg, så bliver det noget ala det her Er dog stadig lidt presset mht fronthøjtalere da TV'et næsten vil gå ud til spærrene :D
Vedhæftede filer
PXL_20250225_163357778~2.jpg
PXL_20250225_163357778~2.jpg (1.51 MiB) Vist 2159 gange
Vil der være plads over TVet til dem.?
Af LowDog
Radiomanden skrev: 25. feb 2025, 17:53 Vil der være plads over TVet til dem.?
Nah det er B&W CM7 gulvhøjttalere, skal lige have målt efter, men tror de liiige kan nå at stå på hver side, de er heldigvis ikke så brede. Jeg kører 5.1 system i dag, men burde jeg, nu vi er igang med at rive det hele ned, få trukket højttaler kabler rundt og evt til lofthøjttalere, så jeg kan køre 7.1?