Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TYBO
Du kan sagtens bruge den på TVet...men du får ikke den fulde opløsning.
Men du får stadig et kanont flot billed.
Ellers skal du over i LCD hvis du vil have den fulde opløsning men så får du nok et TV hvor signalet kan hakke lidt i fodbold kampene og den analoge tuner ikke er helt optimal. (Hvis vi skal holde det inde for prisen).
Men et er opløsning...det andet er billedet som hedheden...men farverne osv....det er MINDST lige så vigtigt.

Et alternativ kan være:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=393880
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=380553
Af ChristianJ
ihhh det er svært.

hvis man tester en panasonic 37px80 mod Samsung LE40M86BD hvad er er det ene bedre til end det andet. jeg er super varme på dem begge 2 ved i evt. hvor de står henne så man kan se dem i live?
Af TYBO
Der er ulæmper/fordele ved begge.
Umiddelbart synes jeg er panasonicen passer bedst til dig ud fra det du har fortalt....men du får så ikke full HD visningen...men når man har TVet så har du svært ved at se forskel og kun hvis du står tæt på skærmen.
Panasonicen har så også 2" mere på den store af dem....det synes jeg er ret vigtigt og en langt bedre analog tuner.
Af Pejsen
Hvis du skal have PC'en tilsluttet og have skarpt billede på skrivebordet (tekst osv.) så kan PX80 IKKE bruges overhovedet.
Af TYBO
Han skriver jo heller ikke at han vil sætte en PC til vel ?
Af Pejsen
TYBO skrev:Han skriver jo heller ikke at han vil sætte en PC til vel ?
Nej det er rigtigt, men nu ved han det.

Han skriver at han formentligt ikke kommer til at sætte PC til.

Synes du at det var et ligegyldigt indlæg?
Af TYBO
Tjaaa kan ikke gøre så meget end at tage udgangspunkt i det som han skriver.
Af Pejsen
TYBO skrev:Tjaaa kan ikke gøre så meget end at tage udgangspunkt i det som han skriver.
TYBO du får det til at lyde som om det var et angreb mod din anbefaling af PX80'eren.

Det var det imidlertid slet ikke og jeg er helt enig med dit forslag.
Synes blot jeg lige ville oplyse manden om funktionaliteten mht. pc-brug, nu han lægger op til at det "kan være" at den skal bruges til dette.
Af keler
Px80 og M serien fra samsung kan ikke sammenlignes. Samsungen kan slet slet ikk følge med, med mindre skærmen skal bruges til pc brug. Til analog og digital signal, Bluray, ps3, xbox - ja alt undtagen pc brug - Er px80''eren langt langt bedre.
Af ChristianJ
Når jeg var inde og se et Panasonic 42px80, men mit valg blev alligevel et LG 42PG6000, synes det stod en del bedre i billed, og havet et pænere design!

nu håber jeg bare ikke det var et dårligt valg!
Af TYBO
Du skal jo selvfølgelig tage det du bedst kan lide...den LG er så ny at ingen ved så meget om den men det jeg har hørt har kun været positivt :)

Tillykke med skærmen.
Af kasper_j
Pejsen skrev:Hvis du skal have PC'en tilsluttet og have skarpt billede på skrivebordet (tekst osv.) så kan PX80 IKKE bruges overhovedet.
http://img394.imageshack.us/img394/8331/pc1cv3.jpg her er mit px80, at billedet er blødt i toppen af bunden skyldes at jeg ikke havde stillet mit kamera rigtigt - Ville være bedre på et fuld HD ja - men at det ikke kan bruges overhovedet synes jeg langt fra er rigtigt
Af ChristianJ
synes ikke billedet er bedre faktisk det er nok lig det samme, evt er panasonic'en nok en lille bitte smugle bedre ved sort, men det er så lidt at jeg ikke kan se forskel når de ikker er ved siden af hinanden, men designet på LG'en er alt for fedt hvor panasonic'en er sådan lidt kedeligt, men takker mange gange for jeres hjælp, havet aldrig købt et plasma hvis det ikke havet været for jer, og det er klar bedre end LCD..