Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

JornH skrev: 21 feb 2025, 07:46 Nogen sagde Samsung måske er billigere, men jeg var nede i både Power og Elgiganten, de sagde priserne lå på 13-17.000 kr. på Samsung 65 tommers OLED, de kunne ikke se hvad en 55 tommer koster, måske fåes den ikke… på Samsung er der kun 2 års garanti.
2 negative ting.

Så køb noget andet (evt. hvis der kommer tilbud )
Har man en bestemt type Kreditkort så er der udvidet forsikring. Forsikringen dækker både funktionsfejl i 4 år og pludselig skade i 90 dage. Der er også andre fordele.
Er der nogen der har erfaring med at tilslutte et nyere Panasonic, er det nødvendigt at få en fagmand til at kalibrere TVet?
Ikke nødvendigvis, har brugt mine øjne sammen med en BD der hedder Digital Video Esentials. Det er der kommet et fint resultat ud af.
Fine naturlige farver fint forhold mellem lys og kontrast og sort er sort, hvidt er hvidt uden at være skarpt.
De ville prøve at skaffe en Panasonic 55” OLED med Google TV, men det viser sig ikke at være muligt…
Så jeg måtte vælge mellem en 55” Firetv eller en 48” Google TV, da jeg helst vil have en med Google TV får jeg den 48” de har hjemme i butikken, jeg har en 49” i forevejen så det går nok. Ham i butikken foreslog en 55” da jeg havde en 49” og troede de kunne skaffe en hjem…
Pas lige på at OS versionen ikke er for gammel, Version 11 supporteres ikke længere, fungerer stadig, men hvor længe går der inden diverse App's ikke længere kan bruges på den.
Det er en 2023 model jeg får, sagde en her, skal man op i en 2025 model koster den over 20.000 kr og de har alle FireTV…
Årgangen siger intet om hvilken OS version det har at det er en 2023 model er ikke ensbetydende med at det har en OS version f.eks fra året før, hvilket ville være V 12 eller 13, det kan sagtens og sandsynligt have en der er ældre.
Fire TV er ikke meget fremme her i landet, der er næppe meget brugbart til det.
Fra en artikel her på forummet fra marts 2024.
Discovery+ (Danmark)
Viaplay (Danmark)
YouSee Play (Danmark)
Ham i butikken testede man kunne hente der forsk. Apps TV2 Play og Max men hvor længe de virker må tiden vise, så må jeg bruge en Boks skulle det ikke virke, men det tror jeg er mindst 5 år ude i fremtiden…
Om det er så længe vides ikke, det kommer an på dels hvilken OS version, og på hvor længe en App understøttes til det.
Radiomanden skrev: 19 feb 2025, 17:04
JornH skrev: 19 feb 2025, 14:21 Sådan en her står der 120 hz men det gør der ikke ved den anden, er den her bedre?, den er nedsat til 10.000 kr
Med 120 Hz er det godt til hurtige bevægelser, men køber du det, så skal der bruges din Nokia 8000, medmindre Fire TV har fået de App's som du skal bruge.
Opdateringsfrekvensen, som de "120 Hz hentyder til, har egentlig meget lidt med det, "at være god til hurtige bevægelser" at gøre.
På papiret giver det billedmotoren bedre betingelser for at give et mere flydende billede, men der er ingen garanti for, det er tilfældet.
Det giver også mulighed for at benytte bedre interpolation, hvor der indsættes kunstige billeder, men dette introducerer ofte soap opera.
Den store gevinst er hvis du har en moderne konsol, hvor du så kan udnytte de spil, der har muligheden for at køre med 120 Hz.
Der er begyndt at komme TV med endnu højere opdateringsfrekvens, som egentlig kun gamere med en super gamer-PC, har mulighed for at udnytte, da de så kan sprøjte endnu højere frame rates ud, som giver mere glidende fornemmelse og en lille fordel, når der skal pløkkes fjender, men ellers er det ikke andet end salgsgas.
Mange har en tendens til at købe det TV med de højeste tal, uden at ane hvad det betyder...

Med hensyn til dine overvejelser, synes jeg ikke de giver meget mening, og det virker ikke til, du tager meget af det, der bliver skrevet til dig?

Pludselig at være tilfreds med et 48" til overpris, giver næsten indtryk af, at det er en troll, der er på spil...
Det "mest lysstærke" LG OLED koster under 10 K nu..

Men det er ikke med Google Tv som du jo efterspørger.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... ricerunner

"LG promises a 70% brighter image on the G3 over the LG B3 OLED due to the G3's new Micro Lens Array (MLA) technology...
The LG G3 OLED is an outstanding TV with no real weaknesses. Its excellent brightness in both SDR and HDR makes it well-suited to watching anything from TV shows or classic movies in SDR to watching the latest hit movies in HDR. Combined with the amazing reflection handling, the TV's high brightness makes it suitable for any room condition"

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g3-oled.
Jeg har aftalt de kommer og tilslutter den Panasonic på tirsdag…

2 andre skriver de har problemer med at få deres nye LGs til at virke…
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8