Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Renoldo
Hey

Mit LG C8 har desværre fået BI.
Men det afholder mig ikke fra et oled igen.
Kan egentligt godt leve med det lidt endnu.
Men nu kan man få et C4 77 til under 14.000, så overvejer om det alligevel skal være nu.
Vil egentlig bare høre, om andre vil dele deres erfaringer fra at gå fra 65 til 77 eller større?
Er lidt i tvivl om jeg skal op i en 77, da jeg er fint tilfreds med det 65 jeg har nu.
Af Spoxy
Det var en kæmpe opgradering at gå fra 65 til 77 tommer.
Jeg sidder ca. 2,5 m fra TVet.
Jeg opgraderer helt sikkert til et 83 tommer snart.
Af Ddur
Jeg har for tre måneder siden opgraderet til 77" OLED. Sidder også 2,5 meter fra skærmen. En fornøjelse.
Brugeravatar
Af disqus_Cr1DFvT0xq
Uden at gøre det til raketvidenskab og gøre det til en mere besværlig beslutning, skal man bare lige være opmærksom på at krav til både TV panelets og mediets billedekvalitet øges, når TV bliver større ellers kan man kompensere ved at sidde længere væk.

Sagt på en anden måde hvis du sidder samme afstand og bruger samme TV panel og det samme medie mellem et mindre og større tv vil det større tv være ringere at se på.
Det skal man bare lige have med i overvejelserne og ikke kun gøre det til et spørgsmål om hvor tæt på man kan sidde til et TV.
Det er en smagsag. Nogen vægter størrelse mere end gørelse :)
Af Ddur
Enig i at indhold i almindelig HD SDR ser ringere ud på et større tv, men det opvejes for mig af oplevelsen ved at se UHD HDR på et større tv.
Af Beckham
Gik selv fra 65" fra til 77" for cirka et halv år siden. Har på ingen måde fortrudt. De 12" ekstra giver virkelig noget. Men ja, dårlige signaler afsløres selvfølgelig endnu mere på en 77". For mig opvejer fordelene dog klart ulemperne.
Af BE66x
Jeg har hørt om mange, der fortryder, at de har købt det mindre TV, men jeg har endnu ikke mødt en person, der har fortrudt, at de købte det større.

Min egen anekdote: Da vi gik fra 55 til 65 var min kone skeptisk. Efter 10 minutter syntes hun, det var totalt fedt, og nu skal vi have mindst 77, når vi flytter og ikke længere har en irriterende placeret brændeovn, der gør, at vi ikke kan have større end 65.
Af Lars K
Gik også fra 65" til 77" begge OLED og følelsen er faktisk ret god og bedre end forventet.
Det giver en helt anden oplevelse af film og også spil.
Af Supergris
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 20 feb 2025, 17:24 Uden at gøre det til raketvidenskab og gøre det til en mere besværlig beslutning, skal man bare lige være opmærksom på at krav til både TV panelets og mediets billedekvalitet øges, når TV bliver større ellers kan man kompensere ved at sidde længere væk.

Sagt på en anden måde hvis du sidder samme afstand og bruger samme TV panel og det samme medie mellem et mindre og større tv vil det større tv være ringere at se på.
Det skal man bare lige have med i overvejelserne og ikke kun gøre det til et spørgsmål om hvor tæt på man kan sidde til et TV.
Det er en smagsag. Nogen vægter størrelse mere end gørelse :)
Med det kildemateriale der er til rådighed i dag, er det overhovedet ikke noget, man behøver have med i overvejelserne.
Et TV kan faktisk ikke blive for stort til en stue; noget andet er, hvis der er tale om en monitor...
Af Beckham
Aaah...husk der er stadigvæk nogle af os som ser flow tv. I mandags var Superliga kampen ikke engang i god nok kvalitet til en iPad. Men ja, hvis du primært ser serier via streaming, så er der ingen problem.
Af Renoldo
Hej Alle

Mange tak for jeres svar. Sætter pris på jeres erfaringer.

Ser en del flow, er ved at være en halvgammel fætter. :D
Men også en del youtube, netflix, og spiller også xbox.

Ja, tænker også at konen vil være skeptisk. :)

Tænker at jeg går efter en 77, der er så også den fordel af teksterne bliver nemmere at læse. :-)
Så må jeg bare lige se om det skal være den C4, som er på bud nu, eller vente og se anmeldelserne af C5.
Af Spoxy
Der sker typisk ikke det store fra en C-model til den næste.
Og så skal du jo vente længe før C5 kommer ned i 14.000
Af Renoldo
Ok, så kan jeg lige så godt se på den C4.
Ja, det er rigtig, der går nok et års tid, inden C5 kommer ned i pris