Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ChristianJ
Hej. jeg har nu kigger rundt på siden og synes det er svært at finde den bedste fladskærm inde for min pris klasse..

så jeg ville lige høre jeg.

jeg skal bruge 2 fladskærm gerne 37 40 eller 42 evt en 37 og en 42, det er også oki.

jeg synes mest om lcd fordi de kan køre 1900x 1024.og fuld hd, men det er ikke et krav.

jeg har set lidt på karvia's modeller og synes de ser ret fede ud men ved ikke hvor gode de er. så hvad er det bedste man kan få for ca 15000kr..
Af Zacho
Tjah, fuld HD er stærkt overvurderet.
Du burde evt. kigge på Panasonic TH-37PX80, hvis du finder de rigtige forhandlere kan du godt lave et godt køb på dem og måske holde det under 15kg.
Af TYBO
Kommer helt an på hvad du skal bruge skærmene til og hvilken omgivelser der er...fortæl dette hvis vi skal guide dig.
Af ChristianJ
oki prøver at forklare lidt!

jeg kommer til at side ca 2.5m fra begge skærme.

jeg kommer nok til at få lidt modlys da der er et vindu lige bag skærmen, men der havet jeg tænkt mig at finde noget mørklægning tingeltangel.

jeg kommer nok ikke til at sætte min computer til, men en dag kunne det måske være lækkert nok hvis jeg kunne smide en ps3 til den ene af dem, det behøver jo ikke være 2 af de samme skærme.

jeg vil gerne have en skærm som har nogle gode farver og som ikke "hopper" når der kommer hurtige bevægelser.

gå også lidt op i design med det er først og fremmest billedkvaliteten som jeg går efter!
Af NoNameDesigndk
hvad er ideen lige med to skærme ? bare lidt nysgerrig ;)
Af Anima
ChristianJ skrev:
jeg vil gerne have en skærm som har nogle gode farver og som ikke "hopper" når der kommer hurtige bevægelser.

går også lidt op i design med det er først og fremmest billedkvaliteten som jeg går efter!
Lige netop derfor du skal købe en panasonic plasma!
Af Zacho
Som Anima og jeg selv skrev længere oppe, så får du mest for pengene med Panasonic.. Jeg vil sige et sådan to stk. 37PX80'ere lige er dig. Og som sagt kan de anskaffes for under de 15.000kr hvis du finder en god forhandler. Husk at tjekke anmeldelserne ud så du ikke kommer i klemme med en dårlig forhandler.
Af ChristianJ
jeg vil gerne ha 2 da jeg også skal have et i soveværelset :)

oki, jamen det må jeg da lige tjekke så, troet bare ikke plasma kunne køre når vi komme op i fuld hd en dag og kan man god smide en ps3 på sådan en og få den fulde udnyttelse af det?

og hvad med blueray nå det først bliver standart køre det lige så godt med sådan en plasma som en lcd ?
Af Zacho
Billedet er bedre på de fleste plasma skærme i forhold til LCD..
Fuld HD er stærkt overhyped, du vil typisk få et bedre billede med en Panasonic 37PX80'er end du ville med f.eks. Samsung M87 som er fuld HD.. Den kører fint med PS3 og der kommer ikke Fuld HD Tv signal lige foreløbig, det bliver bare en lavere HD kvalitet, og der kan Tv'et sagtens være med.
Af ChristianJ
óki. det lyder jo ikke skidt.

hvad hvis man brugte lidt mindre penge på det tv til soveværelse og lidt mere på det til stuen hvilke kunne det så evt. være ?

eller ville valget stadig være panasonic x80 ?
Af Zacho
Jeg ville så vælge en 42PX80'er.. :-)
Ønsker man virkelig Fuld HD er PZ85 en oplagt mulighed, dog ligger prisen på en 42" af disse på ca. 13.000kr.. Så er der ikke meget tilbage til soveværelset..
PX80 er utrolig populær lige pt. den får gode anmeldelser og sælger rigtig godt.
Det er bare at google 37PX80 eller finde en forhandler på pricerunner.dk eller lign. som vil kunne levere til billige penge..
Jeg anbefaler PX80'eren, jeg tvivler på at den ikke er god nok til dit behov.. Du får i hvert fald mest for prisen med denne.
Af ChristianJ
jamen så prøver jeg en Panasonic 37px80 og en 43px80'er så må vi håbe :) jeg takker mange gange for hjælpen.

skal dog lige høre en sidste ting jeg få fuld udnyttelse af min ps3'er på det fjernsyn ikke ?