saab8889 skrev: ↑18. feb 2025, 20:29
Tak. men det der bekymrer mig er at du siger at producenter kun giver 2 til 3 års ganti. Er det ikke muligt at få et standart led tv som bare virker det tv min far har er et samsung ue40c6000 som han har haft i ca 12 år og først nu er der et problem med højtaler
Tror du misforstår hvad jeg skriver. Jeg mente at producenterne af OLED monitorer kun giver 2-3 års garanti mod burn-in og tv-producenterne giver så vidt jeg ved slet ikke en officiel garanti mod burn-in på tv med OLED paneler.
Hvis man skal tro nogle brugere herinde så er det næsten utænkeligt at at nyere OLED tv kan få burn-in, men producenterne tør bare ikke at give en garanti for at det ikke sker.
For år tilbage havde elektronik , som feks tv, mobiltelefoner eller vaskemaskiner en generel længere levetid. I takt med at konkurrencen er skærpet så er prisen også faldet gevaldigt og det er gået ud over materialerne og komponenterne som er af tvivlsom standard og kvalitet. Faktisk burde man afholde sig helt fra de tv der ligger nederst i segmentet, for du sagtens finde et 70-75" tv til lad os sige 5-7K - man burde også holde sig fra de billigste OLED tv fra LG.
Fandt forresten det MX600 til en endnu lavere pris - her til 3.770 kr
https://www.boligcenter.dk/elektronik/t ... 50-led-hdr
Alternativt så er der også flere 2024 Panasonic tv - alle med 5 års garanti. Synes selv TV-50W83AE6 til 5.999 er et kvalificeret tv med Fire TV styresystem. Se dem alle her:
https://ktradio.dk/vare-kategori/skaerme-50-59/
Du kan muligvis finde billige LG OLED tv til 6-7K fra LG, men jeg betvivler bare deres levetid og så får du kun 2 års fabriksgaranti....bryder det sammen efter 25 mdr er pengene spildt. Det samme gælder for de billigste OLED tv fra Philips.
Et andet godt allround tv, der giver et ret behageligt billede er Samsung's The Frame. Flere butikker, herunder Elgiganten og Power solgte i sidste måned 2024 modeller med kæmpe besparelser. Er næsten helt sikker på The Frame 2024 i 50-55" kan erhverves for under 6K indenfor 2-3 måneder.
Har set det hjemme et par stykker (2023 og 2024 modeller) og det ser meget bedre ud end hvad vores 'power users' herinde mener, men de har sikkert heller ikke set en hel film på et The Frame