Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

iOS 18.4 som har plan om udgivelse til april er lidt mere interessant da der kommer til at ske lidt mere med nye funktioner i softwaren og betasoftware parallelt med sandsynligvis nye produktudgivelser.
Så må vi se om betaversionerne af iOS 18.4 og tvOS 18.4 kan give et hint om ny ATV eller andre spændende ting.
Jeg overvejer at købe en ekstra Apple TV 4K til et sommerhus. Her vil jeg så gerne have, at den bliver anvendt med en anden profil end default, som er tilknyttet min Apple-konto. Men umiddelbart ser det ud til, at en ny profil kræver, at man tilknytter en helt ny Apple-konto. Er der nogen, der har erfaringer med dette? Bliver det så ikke noget rod, da streamingtjenesterne så vil opfatte, at man er en helt anden person udenfor husstanden med egne streamingtjenester?

Alternativet er at beholde den på default-profilen, men så synes jeg, at der bliver udfordringer med YouTube og Apple TV app.

(@Radiomanden: du må gerne springe over)
Eksempelvis har jeg et Netflix abonnement, som jeg bruger både hjemme og i sommerhuset. Hvad sker der, hvis der på ATV i sommerhuset anvendes en profil tilknyttet en anden Apple-konto end min?

Sommerhuset er mit, men bruges også af andre familiemedlemmer. Ingen udlejning.
Blot til inspiration.

Jeg har vedhæftet en billede af en hjemmelavet APP, som jeg bruger til sammem med ATV. APP'en samler ATV, TV og Surround Receiveren fjernbetjeningerne .

Hvorfor bruge en APP? Svaret ligger i at mit Philips Oled 809 TV kun kan sende lyd til min Onkyo TX-NR809 receiver via et optisk kabel. Hver gang jeg skal skifte mellem TV HT og surround receiver, skal man via indstillinger og lave 20-25 klik. Det er automatiseret i scripts som aktiveres via knapperne "Surround Lyd" og "TV Lyd".

Volume up/ned knapperne er intelligent, så de ved hvilken lydudgang på TV'et der er aktiv og sender signalet det rigtige sted.

Teknisk set er app'en lavet ved at benytte API til ATV og Philips Remote samt en Broadcom IR Blaster. Scripts og bruger interface af lavet i Home Assistant.

Dette er blot til inspiration. Spørgs hvis I vil vide mere.

PS. Er det en der har en deep link i TV2 News kanalen? Jeg ejer ikke en iPhone, så jeg har ikke selv gøre som ser står her.
The simplest way to find useful Deep Links is to use the “Share” feature in iOS or macOS versions of the App. Share sheets will often have a “Copy” or “Copy link” feature.
Vedhæftede filer
Screenshot_20250211_083615_Home Assistant.jpg
Screenshot_20250211_083615_Home Assistant.jpg (438.76 KiB) Vist 823 gange
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 80