Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ikke rigtig, men på mit S90C virker det fint.
Dog er bruger jeg en kalibreret indstilling som er lavet gennem deres App. Nok ikke den bedste men syntes det giver et rigtig fornuftigt billede.

Har du prøvet at nulstille billede indstillinger under Ekspertindstillinger ? Ellers så prøv at nulstille Tvét
Tænker ikke der så mange indstillinger du skal rette hvis det "bare" er Filmmaker Mode du vil aktiver.
P.With skrev: 04 feb 2025, 18:00 Ikke rigtig, men på mit S90C virker det fint.
Dog er bruger jeg en kalibreret indstilling som er lavet gennem deres App. Nok ikke den bedste men syntes det giver et rigtig fornuftigt billede.

Har du prøvet at nulstille billede indstillinger under Ekspertindstillinger ? Ellers så prøv at nulstille Tvét
Tænker ikke der så mange indstillinger du skal rette hvis det "bare" er Filmmaker Mode du vil aktiver.

Det hjælper heller ikke og tv er med nyeste opdatering.
MartinHansen2 skrev: 04 feb 2025, 18:40 Har læst den men som skrevet så virker det ikke at slå intelligent mode fra.
Jeg kan vælge mellem underholdning og grafisk.
Har du læst alt, hvad der står?
Det vigtige, som jeg kan se det, er dette:
"For me if I press the cog button on the remote then go right to highlight intelligent mode.. select it to turn off.. then I get the other options. "

"Cog button" er knappen for indstillinger, som har et symbol med et tandhjul på.
MartinHansen2 skrev: 04 feb 2025, 18:40
Supergris skrev: 04 feb 2025, 18:16 En hurtig søgning på Google fandt dette, hvor andre finder løsningen:
https://eu.community.samsung.com/t5/tv/ ... -p/6590313
Har læst den men som skrevet så virker det ikke at slå intelligent mode fra.
Hvis du kun kan vælge mellem underholdning og grafisk, så lyder det umiddelbart som om, at du har en PC tilsluttet? Eller en enhed, der er sat op som en PC (RGB levels i stedet for video levels).
Supergris skrev: 04 feb 2025, 21:18
MartinHansen2 skrev: 04 feb 2025, 18:40 Har læst den men som skrevet så virker det ikke at slå intelligent mode fra.
Har du læst alt, hvad der står?
Det vigtige, som jeg kan se det, er dette:
"For me if I press the cog button on the remote then go right to highlight intelligent mode.. select it to turn off.. then I get the other options. "

"Cog button" er knappen for indstillinger, som har et symbol med et tandhjul på.
Altså når jeg har slået intelligent mode fra, tror du så selv, jeg har fundet indstillinger? Læs nu hvad jeg skriver.
For 3. gang: Jeg har gjort præcis som der står i det link og det virker stadig ikke.
Rasmus Larsen skrev: 05 feb 2025, 06:08
Supergris skrev: 04 feb 2025, 18:16 En hurtig søgning på Google fandt dette, hvor andre finder løsningen:
https://eu.community.samsung.com/t5/tv/ ... -p/6590313
Hvis du kun kan vælge mellem underholdning og grafisk, så lyder det umiddelbart som om, at du har en PC tilsluttet? Eller en enhed, der er sat op som en PC (RGB levels i stedet for video levels).
Bingo. S95D er tilsluttet en PC.
MartinHansen2 skrev: 05 feb 2025, 10:45

Nu har jeg ikke et Samsung QD-OLED lige ved mig, men så vidt jeg husker er Filmmaker Mode ikke tilgængelig, når inputsignalet registreres som en PC.

Du kan eventuelt prøve at ændre til video levels (også kaldet limited range) eller sænke opdateringsfrekvensen til 24Hz / 24.976Hz.

PS: Husk at en PC som udgangspunkt ikke er en særlig god videoafspiller, da den typisk outputter alt i 60Hz. Det vil betyde, at meget indhold hakker. 24fps pakket ind i et 60Hz signal kan afspilles fornuftigt, men det kræver, at TV'et er opsat korrekt.
Rasmus Larsen skrev: 05 feb 2025, 11:08
MartinHansen2 skrev: 05 feb 2025, 10:45

Nu har jeg ikke et Samsung QD-OLED lige ved mig, men så vidt jeg husker er Filmmaker Mode ikke tilgængelig, når inputsignalet registreres som en PC.

Du kan eventuelt prøve at ændre til video levels (også kaldet limited range) eller sænke opdateringsfrekvensen til 24Hz / 24.976Hz.

PS: Husk at en PC som udgangspunkt ikke er en særlig god videoafspiller, da den typisk outputter alt i 60Hz. Det vil betyde, at meget indhold hakker. 24fps pakket ind i et 60Hz signal kan afspilles fornuftigt, men det kræver, at TV'et er opsat korrekt.
Jeg bruger heller ikke min PC som primær videoafspiller, der har jeg en Apple TV. Kan man kalibrere per HDMI port? Og i så fald hvordan?
Det er muligt på nogle TVer at der er seperat indstilling for de enkelte Input.
Hvis det ikke er muligt, så kan der jo alternativt bruges Screencast.
Senest rettet af Radiomanden 05 feb 2025, 17:16, rettet i alt 1 gang.
MartinHansen2 skrev: 05 feb 2025, 10:44 Altså når jeg har slået intelligent mode fra, tror du så selv, jeg har fundet indstillinger? Læs nu hvad jeg skriver.
For 3. gang: Jeg har gjort præcis som der står i det link og det virker stadig ikke.
Sørme undkylde at jeg forsøger at hjælpe!
Hvis du IGEN læser indlægget, så er der jo netop tale om, at nogle har gjort, som du skriver, men uden det ændrede noget, men hvis man benytter metoden, som er beskrevet, skullle det derimod virke:

"The cog button did the trick and now I can change the settings"
MartinHansen2 skrev: 05 feb 2025, 16:20 Jeg bruger heller ikke min PC som primær videoafspiller, der har jeg en Apple TV. Kan man kalibrere per HDMI port? Og i så fald hvordan?
Ja det er muligt. Der skal være en indstilling i billedmenuen i stil med "Apply to all HDMI inputs", som kan deaktiveres. Derefter kan man sætte forskellige billedindstillinger for hver HDMI-port.

I princippet kan du indstille en af de to billedprofiler, du kan vælge, når S95D er tilsluttet PC'en, med samme billedindstillinger som i Filmmaker Mode. Jeg kan dog ikke lige på stående fod huske, om Samsung deaktivere nogle af mulighederne. Du vil dog stadig køre i et RGB full range univers nu, så det skal både PC og TV opsættes til, ellers får du problemer med black eller white crush.

Det meste optimale, hvis PC'en skal bruges til video fremfor spil, vil dog nok være at opsætte PC'en grafikkort indstillinger til at sende video levels (limited range), så skulle du få adgang til Filmmaker Mode mv. på TV'et.