Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bullerfnis
Hej

Har idag et tv ophæng som kan trækkes ud, men bruger det aldrig, så vil gerne have noget andet hvor tv'et kan komme tættere på væggen.

Hvad kan i anbefale? Har set på nogle wire ophæng, meeen er i tvivl, må gerne være noget hvor man kan regulere en smule på graderne efter det er sat op, da det skal sættes op i murstensvæg, og har det sku svært med at det hænger skævt, hvilket det nemt kan komme til når man bore i mursten :p

Skal ikke være Vogel til 1000 kr, gerne noget til maks 300 kr :)

Det er et Philips OLED tv, mener det hedder OLED806 (ca 3-4 år gammel tror jeg) Men med vanlig meget LAVT Vesa ophæng, på den nederste del af skærmen
Brugeravatar
Af Radiomanden
Dem er der flere af exempel.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... escription

For fast vægmontering Super Low Profile Passer til: 37-70" Bæreevne: 65 kg. Farve: Sort Diskret - kun 19 mm. fra væggen Indbygget vaterpas Inkl. universal monteringssæt
Af bullerfnis
Ahh glemte lige at tilføje, jeg har akustikpanel bagved tv'et som vist er 21mm dybt :) Så beslaget skal nok være ~40 mm tykt, ellers skal jeg hive et stykke træ imellem væggen og beslaget.
Af kimklarup
brug et wire ophæng, det er fuldstændig ligeglad om du ikke skruer helt perfekt, du kan blot flytte det lidt via wiren, genialt
Af Supergris
Radiomanden skrev: 17 jan 2025, 21:52 Dem er der flere af exempel.
Jeg ved ikke, om det er med vilje, du gør det, men som ovenstående er et fint eksempel på, så har jeg lagt mærke til, du konsekvent erstatter "ks" med "x", hvilket er fint, hvis man var englænder, men i Danmark hedder det: eksempel, ekstern mm.

Elgiganten er desuden som regel alt for dyre med deres TV-ophæng.
Smut hellere en tur i Harald Nyborg, Jem og Fix, Biltema eller lign.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Supergris skrev: 19 jan 2025, 14:11 du konsekvent erstatter "ks" med "x", hvilket er fint, hvis man var englænder, men i Danmark hedder det: eksempel, ekstern
Mange år i landet sætter sine spor.
Brugeravatar
Af Radiomanden
ja en god del år. Hende den langhåret er derovre fra.
Af OleA
Wire ophæng er vel det der er nemmest at regulere i forhold til et fast ophæng.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ikke helt, men det kommer jo med alderen at der ryger noget. :)