Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg har for nyligt købt et Phillips OLED 759.

En gang imellem, så opstår der pludselig et område (firkant) som bliver mørkere end resten af billedet. Se billeder.
Jeg har også oplevet at området ved siden af også blev mørkere, så det var nærmest et rektangel. Jeg har også oplevet at det var et mellemrum mellem to felter der blev mørke.

Det hjælper at slukke og tænde tv’et. Det ene billede viser det mørke felt, og det næste billede er taget straks efter at have slukke og tændt TV igen. Men så kan det pludseligt komme igen. Har oplevet det via på to forskellige kilder (PS5 og Apple TV) så tænker det må være noget med tv’et?

Har I nogen viden om hvad det kan være og hvad jeg skal gøre?
Vedhæftede filer
IMG_7973.jpeg
IMG_7973.jpeg (7.52 MiB) Vist 1687 gange
IMG_7972.jpeg
IMG_7972.jpeg (5.29 MiB) Vist 1687 gange
Men det kommer og går af sig selv.
Eks i de billeder jeg har lagt op, der kommer det mørke felt pludseligt, og så forsvinder det af sig selv igen.

Billederne er ret ens, så det er ikke fordi der er et pludseligt logo der kortvarigt vises.
Okay - det er mit første Philips TV, kan godt mærke der sker lidt mere “bag ved” end jeg er vandt til 😅
Tak for svar.
Jeg tænker ikke det lyder som noget man vil fjerne? Men irriterende er det. Ligesom alle de grå osd infobokse der popper op og fortæller hvad der sker.
Mon ikke at det som Mr X skrev kan deaktiveres.