06 jan 2025, 14:12
Hej Flatpanels!
Jeg leder efter et TV i 50'' (ikke større pga pladsmangel på væg). Prisen skal helst ligge mellem 4-6000 kr.
Det skal siges, jeg langt fra er ekspert inde for TV, og kun for nyligt har sat mig lidt ind i forskellen på et QLED og et OLED (Stadig ikke helt sikker på hvilket type, jeg skal gå efter). Jeg har også kigget på Flatpanels prisjagten, men synes det ser meget tomt ud, samt at nogle af priserne ikke matcher hjemmesiden det henviser til?
Rummet TV'et er i, er ikke særlig belyst.
Vi skal sidde relativt lige på, med måske en lille vinkel.
TV'et må gerne have god lyd, så vi undgår at skulle købe seperate højtalere.
Det skal kunne hænge på væggen.
Det skal primært bruges til streaming af film og serier via Netflix, DRTV, Prime og lignende.
Jeg er ikke sikker på, at det skal bruges til at game på.
Jeg har kigget på dette:
https://www.hifiklubben.dk/samsung-q60d ... mtq50q60d/
Men har fået at vide, at det ikke understøtter Dolby Vision. Er det en dealbreaker?
Nogle specifikke mærker der er foolproof at gå efter?
Jeg leder efter et TV i 50'' (ikke større pga pladsmangel på væg). Prisen skal helst ligge mellem 4-6000 kr.
Det skal siges, jeg langt fra er ekspert inde for TV, og kun for nyligt har sat mig lidt ind i forskellen på et QLED og et OLED (Stadig ikke helt sikker på hvilket type, jeg skal gå efter). Jeg har også kigget på Flatpanels prisjagten, men synes det ser meget tomt ud, samt at nogle af priserne ikke matcher hjemmesiden det henviser til?
Rummet TV'et er i, er ikke særlig belyst.
Vi skal sidde relativt lige på, med måske en lille vinkel.
TV'et må gerne have god lyd, så vi undgår at skulle købe seperate højtalere.
Det skal kunne hænge på væggen.
Det skal primært bruges til streaming af film og serier via Netflix, DRTV, Prime og lignende.
Jeg er ikke sikker på, at det skal bruges til at game på.
Jeg har kigget på dette:
https://www.hifiklubben.dk/samsung-q60d ... mtq50q60d/
Men har fået at vide, at det ikke understøtter Dolby Vision. Er det en dealbreaker?
Nogle specifikke mærker der er foolproof at gå efter?