Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Når jeg tænder min PX80, så vil jeg gerne at jeg starter op i HDMI, netop fordi jeg har Zaptor-boks installeret.

Problemet er egentlig at når jeg tænder mit TV, så er jeg nødt til at trykke på AV-knappen en gang for at jeg kommer over i HDMI, og dermed min Zaptor-boks

Hvordan kan jeg gøre sådan at jeg bare tænder TV'et og jeg så automatisk er inde i Zaptor?
Af tosa
Hej,

Nu er jeg lidt usikker på om det er samme fremgangsmetode på PX80 som på min PV70, men here goes:

WARNING - pas på med at sætte "remote lock" eller "button lock" til on, da det kan resultere i, at du ikke vil kunne bruge remoten eller andre ting.

Men det du skal gøre er at gå ind i "Hotel mode" menuen på TV'et. Det er en menu der ligesom service menuen kræver en speciel tastekombination på både TV og Remote, og derfro tror jeg du skal passe lidt på hvad du laver derinde.

På mit PV70, gør jeg det, at jeg på selve TV'et holder "-/V" knappen inde mens jeg på remoten trykker 3 gange på AV-knappen (nogle gange trykker jeg 4 gange, men det er uvæsentligt. Når den har registreret 3 tryk, åbner den menuen.

I selve menuen er der et menupunkt der hedder "initial input". Det er den du skal sætte på den HDMI indgang du vil have TV'et til at starte på.
Af thomit
tosa skrev:Hej,

Nu er jeg lidt usikker på om det er samme fremgangsmetode på PX80 som på min PV70, men here goes:

WARNING - pas på med at sætte "remote lock" eller "button lock" til on, da det kan resultere i, at du ikke vil kunne bruge remoten eller andre ting.

Men det du skal gøre er at gå ind i "Hotel mode" menuen på TV'et. Det er en menu der ligesom service menuen kræver en speciel tastekombination på både TV og Remote, og derfro tror jeg du skal passe lidt på hvad du laver derinde.

På mit PV70, gør jeg det, at jeg på selve TV'et holder "-/V" knappen inde mens jeg på remoten trykker 3 gange på AV-knappen (nogle gange trykker jeg 4 gange, men det er uvæsentligt. Når den har registreret 3 tryk, åbner den menuen.

I selve menuen er der et menupunkt der hedder "initial input". Det er den du skal sætte på den HDMI indgang du vil have TV'et til at starte på.

Fremgangsmåten på PX80 er den samme - jeg vil bare tilføye at "hotel mode" også skal settes til "on".
Af ajone
Super, tak for hjælpen. Lige svaret på mit problem. Nu kan jeg bruge min logitech 555 uden problemer. Før kunne jeg ikke få den til at skifte tv'et over på hdmi, når jeg tændte, men nu er der jo ingen problemer.

PS ved godt det er en gammel tråd.