Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Der er ok stor forskel på hvad MLA OLED og QD-OLED koster fremfor WOLED.... og mit nuværende LG B9 er jeg ret tilfreds med billedkvaliteten, måske bortset fra de mørkeste scener i GOT eller lign.

Så vidt jeg kan læse er der samme panel i de to tv så længe vi snakker 83".
LG har Dolby Vision, det har Samsung ikke, men er der noget andet der argumenterer FOR samsung?
Grøn tint, ? Erfaringer søges.
frederikleed skrev: 05 jan 2025, 14:35
PeterD skrev: 05 jan 2025, 12:00 Er det ikke mere personlig preference som spiller ind her, Hvilken en er billigst og hvor komponenterne har længst holdbarhed ?
De koster det samme. og måske? Det er netop det jeg leder efter, om der er en forskel på de to skærme. :)
Mere intense/poppende farver på S90D
Mere naturlige/knap så intense/poppede farver på C4
PeterD skrev: 05 jan 2025, 15:03
frederikleed skrev: 05 jan 2025, 14:35
PeterD skrev: 05 jan 2025, 12:00 Er det ikke mere personlig preference som spiller ind her, Hvilken en er billigst og hvor komponenterne har længst holdbarhed ?
De koster det samme. og måske? Det er netop det jeg leder efter, om der er en forskel på de to skærme. :)
Mere intense/poppende farver på S90D
Mere naturlige/knap så intense/poppede farver på C4
Gør det sig ikke kun gældende for de udgaver af S90D med QD-OLED (som netop 83" udgaven ikke har) De 2 83" tv, har så vidt jeg kunne finde, de samme paneler (fordi samsung ikke længere laver WOLED paneler selv, men fokuserer på QD-OLED)