Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Hestenettet 2.0,

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig et stort tv i min stue. Jeg har kigget en del på de 98" tv der er på udsalg nu her fra TCL og Samsung. De er af gode grunde ikke nævnt på købs anbefalingerne, da de nok ikke måler sig med de bedste tv på markedet. Men er de "gode nok til pengene"?
Jeg har pt et ældre 55" tv fra panasonic. Det er et ok tv, og kostede mig 5000kr for ca. 8år siden.
Vi sidder godt 4 meter fra skærmen og vi har et vindue bag os, som giver refleksioner i tvet. Vi gamer ikke på tv'et.
Hvilket, hvis nogen af de tilgængelige, er pengene værd, hvis et man gerne vil have et nyt stort tv. Vi skal udelukkende se film og serier på det.
Budgettet maxer ud omkring de 15000kr.

På forhånd mange tak for jeres input! :)
Spændvidden mellem 77" - 98" er så stor, at der er for mange variabler til, du kan forvente at få nogle brugbare svar, så prøv at komme med et mere konkret bud på, hvad det er, du ønsker og forventer...
Tja. Kinesiske TCL leverer skærmpanelerne til Samsungs LCD/"LED/QLED og Neo QLED" skærme, da Samsung stoppede fremstillingen i 2022 og fokuserer nu udelukkende på QD- OLED skærne.

Jeg ville dog være ekstra opmærksom på at light bleed med så stor en skærm:

https://eu.community.samsung.com/t5/ima ... =v2&px=400

Ved godt der er gode tilbud mm men også en del bøvl hvis TVet i den størrelse skal til check/reperation med mindre man kan få en mand ud ?

PS. Det er ikke for at male fanden på væggen for store tv er fede. Det er blot noget du skal have overvejet for selvfølgelig skal du være 110% tilfreds. Lige efter købet og 3 år efter.

"Vi har et 8 år gammelt Panasonic tv" ...8 år alligevel..Det varmer mit hjerte, *Snøft*
Jeg har snakket med elgiganten før jul engang
Lige præcis om store tv f.eks 98tommer man kunne købe en ekstra forsikring mener han sagde ca 2500kr så hvis de ikke kunne fikse tvet på bopælen sørgede de for at tage det med og komme med det igen så det måske værd at overveje når tvet bliver så stor
purtsak skrev: 05 jan 2025, 15:57 Jeg har snakket med elgiganten før jul engang
Lige præcis om store tv f.eks 98tommer man kunne købe en ekstra forsikring mener han sagde ca 2500kr så hvis de ikke kunne fikse tvet på bopælen sørgede de for at tage det med og komme med det igen så det måske værd at overveje når tvet bliver så stor
Det lyder ganske fair om året, men omvendt så må man håbe man aldrig får bøvl med sit tv, uanset om det er fra Elgiganten eller ej
Jeg tror nu ikke det var om året jeg tror det for 2år eller måske mere det kan jeg ikke huske

Selvfølge skal et tv kunne holde problemet er bare får du problemer er det noget lort imo med så stort et tv men nu ved du du selv lige kan spørge eller at du har den mulighed
purtsak skrev: 05 jan 2025, 16:36 Jeg tror nu ikke det var om året jeg tror det for 2år eller måske mere det kan jeg ikke huske
Sorry.

Læste det først som 250 kr men ja, det ændrer ikke på at det man køber bør holde i hvertfald 6-7 år.
Supergris skrev: 05 jan 2025, 07:00 Spændvidden mellem 77" - 98" er så stor, at der er for mange variabler til, du kan forvente at få nogle brugbare svar, så prøv at komme med et mere konkret bud på, hvad det er, du ønsker og forventer...
Æv mit første svar blev slettet.

Jeg prøver igen.

Jeg efterspørger måske i sin simpelhed svar på om man kan få et stort TV i en rimelig kvalitet til under 15000kr. Er de tilbud der er listet pengene værd? Jeg kan godt se om et TV bløder lys og om sort er sort, men jeg forventer selvfølgeligt ikke verdens bedste TV til de penge. Men det skal selvfølgeligt være pengene værd.
Hvis svaret er "nej", du skal bruge "så mange" flere tusinde kroner, eller for 15000kr kan du kun få rimelig kvalitet op til 55", så er det svaret jeg leder efter.

Jeg kunne måske også spørge, hvilket TV får jeg mest for pengene, hvis størrelse er et at de vigtigste parametre og budgettet maxer ud ved omkring 15000kr.

På forhånd endnu en gang tak for jere tanker og hjælp!