Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sethos
Så er det ved at være tid til at købe TV til den nye lejlighed, da der står et lille IKEA-bord foran en stor, tom væg der skriger efter et formål.

Mit budget er cirka 10-12.000, det skal være 65", fjernsynet skal have en fod i midten så det kan stå på det lille IKEA-møbel.

Lige nu sidder jeg og kigger på S90D'eren, som jeg fandt på Flatpanels tilbudslisten til 11.990. Det kan også købes hos en lokal el-salg til den pris, hvor ved jeg kan få gratis fragt.

Hurtig læsning af anmeldser, virker det som en rigtig fornuftig skærm. Så er spørgsmålet, er der noget bedre til samme pris eller billigere? Noget jeg bør vente på eller holde øje med i stedet?
Af henrik.yde
Ja, jeg tror heller ikke at du finder noget der er bedre. Ihvertfald ikke hvad angår billedkvalitet. Hold lige øje med paneltypen, da det kan være et "lotteri" med Samsung. Panelet skal helst være af QD-OLED typen. Og Dolby Vision understøttes desværre heller ikke. Men ellers et godt TV.
https://www.hifiklubben.dk/samsung-s90d ... mtq65s90d/
Af Sethos
Har godt hørt lidt om lotteriet, denne S90D ser ud til at være markeret som QD-OLED på Flatpanels-listen, så vidt jeg kan forstå er det er hvad alle 65"'erne er? Men når jeg læser rundt, virker det som om WOLED, til trods for det skulle være det 'ringere' panel (?), har sine styrker på nogle punkter, bla. bedre burn-in resistance i forhold til Rtings?

Men tror WOLED eller QD-OLED uagtet, så bliver jeg nok ikke skuffet over TV'et.