Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bobjoern
Har netop fået mit nye PX80, som jeg har konstateret ikke er i stand til at afspille den analoge lyd. Billedet er ok, men lyden er ren og skær skratten.

Aaaaaaaaaaaaaaargh!!!!!!!!!!!

Jeg kan få signalet til at fungere hvis jeg fører signalet igennem min gamle video, og videre med et klassisk scart kabel.

Kan dette være andet end en defekt tuner? :(
bobjoern skrev:Har netop fået mit nye PX80, som jeg har konstateret ikke er i stand til at afspille den analoge lyd. Billedet er ok, men lyden er ren og skær skratten.

Aaaaaaaaaaaaaaargh!!!!!!!!!!!

Jeg kan få signalet til at fungere hvis jeg fører signalet igennem min gamle video, og videre med et klassisk scart kabel.

Kan dette være andet end en defekt tuner? :(
Hvorledes kommer ditt TV-signal inn til TV'en, og hvilken input bruker du? Hvis du har en digital box, så må du kanskje stille riktig lydsignal ut på den; likeledes har HDMI input 1 valg mellom digital eller analog lyd inn, HDMI 2 og 3 kan kunne tage i mot digital lyd.
Af bobjoern
Hej Thomit

Det er et analogt almindeligt signalkabel fra mit kabeltv. Ingen HDMI, digitalbox eller noget i den stil.

Det burde der ikke være så meget hokus pokus med...

Jeg har også forsøgt med et andet kabel osv.
Af thomit
Da kan jeg ikke hjelpe deg, desverre - jeg har ikke erfaring med den innebygde analoge tuner, og ingen mulighet til å prøve den.
Af Zacho
Det nemmeste er vel hvis du har en ven eller nabo hvor i hurtigt kunne smutte over og teste den for at se om den laver samme fejl. Det er selvfølgelig ikke meningen og det tyder på en fejl i TV'et når den ikke gør det når du ser DVD eller kører signalet gennem en VCR..
Af bobjoern
!:( :( :((

Damn

Jeg havde købt TV'et i UK, og finder så ud af nu at der er tale om en PAL-I tuner, istedet for en PAL B/G.

Nogen der ved om man kan få sådan en konvertor et eller andet sted?
Af Zacho
Hey
Jeg tror ikke umiddelbart jeg har hørt om en direkte converter.. Men du kan vel "omgå" den ved at benytte en boks eller enhed til at modtage Tv signalet som vi har her i danmark.. Ligesom når du oplever at det virker med din VCR maskine..
Jeg faldt lige over denne som ikke ser ud til at fylde så meget: Brainwave E7330 som fåes ved flere forhandlere bl.a. wupti
Af bobjoern
Ja okay det kan jeg godt se - men om jeg bruger den eller min video kan vel næsten være ligegyldig - jeg skal uanset hvad ha en ekstern fjernbetjening i sving ;)

Eller os må jeg bare få købt den multifjernbetjening :)
Af TYBO
Åhhh hvad...englænderne kan købe en 42" PX80 INCL fragt til 6100kr.