Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Efter flere anbefalinger herinde, har jeg netop fået mig et Apple TV 4K (128 gb med WiFI+Ethernet), da jeg ikke har været tilfreds med kvaliteten, når jeg har set live-tv og især sport direkte på mit nyindkøbte Philips 55OLED708 direkte fra det indbyggede Google tv.

Jeg oplevede et hakkende billede hvert 5-6 sekund, når jeg streamede live-tv fra både Norlys-appen og TV 2 Play. Og det kan jeg ikke leve med, da jeg kommer direkte fra kabel-tv.

Problemet er dog det samme på Apple TV. :(

Hvordan løser jeg det?

Jeg oplever kun problemer, når jeg streamer live-tv via de to ovennævnte apps. Al on demand kører som det skal.

Jeg har følgende indstillinger:
4K SDR 50 Hz
Match dynamik område: Til
Match billedfrekvens: Til
Krominans: Har prøvet alle indstillinger her uden held

Kablet internet: 1000/100 Mbit
HDMI 2.1 kabel

Philips 55OLED708 med støjreduktion slået fra og i Film maker mode.

Håber I kan hjælpe - eller gøre mig klogere på, om Norlys og TV 2 Plays apps simpelthen bare ikke er i stand til at levere et ordentligt signal, når det kommer til live-tv.
Når TV pakker er for dyre, så må man noget andet, og det er så streaming, det har jeg gjort i over 4 år, er det dårligt, nej det er det egentligt ikke, men det er ikke så godt som det er på Coax/Fiber. Bitraten på TV2 Play ligger på omkring 8 Mbit/sec. Norlys omkring det samme.
firstmover skrev: 30 dec 2024, 21:52 Hej,

Efter flere anbefalinger herinde, har jeg netop fået mig et Apple TV 4K (128 gb med WiFI+Ethernet), da jeg ikke har været tilfreds med kvaliteten, når jeg har set live-tv og især sport direkte på mit nyindkøbte Philips 55OLED708 direkte fra det indbyggede Google tv.

Jeg oplevede et hakkende billede hvert 5-6 sekund, når jeg streamede live-tv fra både Norlys-appen og TV 2 Play. Og det kan jeg ikke leve med, da jeg kommer direkte fra kabel-tv.

Problemet er dog det samme på Apple TV. :(

Hvordan løser jeg det?

Jeg oplever kun problemer, når jeg streamer live-tv via de to ovennævnte apps. Al on demand kører som det skal.

Jeg har følgende indstillinger:
4K SDR 50 Hz
Match dynamik område: Til
Match billedfrekvens: Til
Krominans: Har prøvet alle indstillinger her uden held

Kablet internet: 1000/100 Mbit
HDMI 2.1 kabel

Philips 55OLED708 med støjreduktion slået fra og i Film maker mode.

Håber I kan hjælpe - eller gøre mig klogere på, om Norlys og TV 2 Plays apps simpelthen bare ikke er i stand til at levere et ordentligt signal, når det kommer til live-tv.
Hej.
Umiddelbart vil jeg mene at der er noget "billedforbedringsfunktion" slået til i dit tv. Prøv at deaktivere Motion flow. Tror det hedder "digital natural motion på phillips. Det skulle gerne hjælpe.
Mvh Provinsen :)
Sorry to say, men som tingene er lige nu vil du aldrig opnå sammen kvalitet via streaming som via dit gamle kabel tv signal (når vi snakker live sport). Jeg har begge dele og selv de bedste streams når ikke samme niveau som det gamle kabel tv signal.
lunddal skrev: 31 dec 2024, 13:26 Der skal der ikke være hakkende billede. Det oplever I andre vel heller ikke (bortset fra TV 2 Play, der altid har haft et lille hak på én frame hvert 6. sekund på Apple TV).
Altså det ikke sådan at man ikke kan holde ud at se på det, men det er ikke så smooth som live sport via traditionel kabel tv.