Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steadi
Med stor sandsynlighed skal vi i gang med en større ombygning til foråret - sådan 4-5 måneders ombygning, størstedelen renovering af huset, så håndværkere indendørs kommer der til at være nok af.

Der skal blandt andet etableres en dør, hvor der ingen er i dag. Vores 65" LG C2 hænger på en sidevæg (eller hvad den korrekte betegnelse er) ret tæt på den nye dør, så mine overvejelser går selvfølgelig hvad jeg skal gøre med tv'et - har lavet verdens mest simple plantegning som illustration :D (rød er dør, grøn TV)

Jeg har stadig tv-foden, så en mulighed var at flytte tv'et ind i vores soveværelse. Jeg er dog ikke begejstret for tanken om at skulle håndtere tv'et alt for meget, at hænge det op var spændende nok. Plus, jeg kan være nervøs for præcis hvor sikkert det er stående i soveværelset...

Alternativt har macgyveren i mig tænkt noget ala en trækasse, som jeg satte udenom tv'et for at blokere eventuelle trælister o.l., som en håndværker pludselig måtte komme svingende med - men rystelserne i væggen kan måske være et problem i sig selv? Tænker ikke der kommer en ny døråbning uden rystelser.

Hvordan ville I gå til opgaven?

Jeg har ikke tv'ets papkasse.
Vedhæftede filer
eksempel.jpg
eksempel.jpg (7.4 KiB) Vist 2498 gange
Det er klart at det ikke kan hænge hvor det er når der skal bankes hul i en væg lige ved siden af, i hvert fald ikke uden at det bliver beskyttet på en måde, det bedste må være at få det ned så længe arbejdet står på.
Radiomanden skrev: 30. dec 2024, 16:14 Det er klart at det ikke kan hænge hvor det er når der skal bankes hul i en væg lige ved siden af, i hvert fald ikke uden at det bliver beskyttet på en måde, det bedste må være at få det ned så længe arbejdet står på.
Du har nok ret, ja. Jeg må i gang med opmålingen, for jeg kommer pludselig i tvivl om der for alvor er plads i soveværelset :(

Ved du tilfældigvis om man kan købe noget kasse-værk, så det i stedet kan pakkes ned? (I know, jeg skal nok google)
Der er jo diverse kasser til diverse, men næppe en der passer til TVer, udover dem de leveres i.
Såfremt nogen måtte være interesseret, så er løsningen nok blevet, at vi sætter samme ophæng op i et andet af husets værelser - så slipper vi for at bøvle med nedpakning, skift til stander osv., men kan blot bære tv'et til det nye ophæng.