Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Risikoen for burn in og deres evne til at vise bevægelse, når andre har været nede og kysse 7500 kr -8000 kr, men du kan jo altid købe en forsikring.

Den høje lysstyrke vil på sigt højest sandsynligt gå ud over panelet, men det er fedt så længe det varer.
Når man sammenligner produkter, så burde det være en selvfølge, at der er tale om produkter i samme klasse, men igen ligestiller du QDOLED og WOLED med MLA, med andre billigere og underlegne modeller, hvilket ikke er fair!

Disse teknologier skabte en ny klasse indenfor OLED, som betragtes som en tand over, hvad der tidligere var på markedet, hvilket naturligvis afspejler sig i prisen, hvor det som regel gælder - Vil du have det bedste, må du også betale, hvad det koster.

Det var dette, der gjorde Samsung S90C og varianterne heraf til et fund, da de i perioder blev solgt til priser i det område, du opgiver.
Du fik et TV i topklassen, men slap for at betale den pris, der ellers normalt følger med, hvis man ville have det bedste eller tæt derpå.
De samme priser har vi indtil nu ikke helt oplevet med de nye modeller.

Hvorfor bringer du riskikoen for burn in på banen?
Er det fordi, der står "Samsung" på skærmen?
Hvad er der i vejen med dets evne til at vise bevægelse?
Ligger du inde med noget information, der underbygger og støtter din tese om, at fordi et panel er lysstærkt, så må det sikkert gå i stykker?

Så vidt jeg har fornemmet, hvilket også stemmer overens med min egen erfaring, så er der vist efterhånden bred enighed om, at risikoen for burn in, ikke længere burde afskrække en fra at købe et OLED, hvis man ønsker et TV i den absolut bedste ende...
Af PeterD
Hvorfor kører alle producerede skærme så ikke med QD- OLED teknologien, hvis den er så overlegen og fantastisk som der beskrives, så burde Samsung jo have erstattet deres QLED/LCD skærme med QD-OLED paneler ?

Har de ikke lige i sommers lavet en ny 5 årig aftale med at købe 750.000.af LG's WOLED paneler ?

Det ville vel have været billigere at bruge "deres egne OLED" paneler i stedet for at købe fra konkurrenten eller måske begynder kineserne, med BOE og CSOT også at spytte OLED paneler ud på verdensmarkedet som direkte konkurrenter vi måske ser om ganske få år, hvis de må få foden indenfor i EU ?

Men må må vi se hvor seriøse kineserne er på skærmområdet. Det er bedre at masseproducere teknologi end blot at fremvise teknologi som, et giga stort MiniLED tv, OLED paneler og QD-EL, for verdenen..
Hvad lunddal skriver, desuden skulle deres udvalg vel også gerne tilbyde noget for kunder med et mindre budget!
Jeg kender ikke produktionsprisen på deres egne paneler, men jeg ved at WOLED med MLA ikke er billig at fremstille, men muligvis er det en saga blot, hvis det, der bl.a. er skrevet her på siden, bliver en realitet og de nye skærme bliver produceret med et ekstra lag, hvilket muligvis gør MLA-teknologien overflødig.
Af LarsCJ
LarsCJ skrev: 28. dec 2024, 20:46 Hvis du bor i Sønderjylland så har Power i Haderslev et LG C3 55" stående til 7.500 kr.

Hvis du bor på Østsjælland, så har Power i Malmø et Samsung S85 55" til 7.800 kr. Elgiganten har det også til den pris samt et Philips OLED759 55"
Samsung OLED S85D i 55" er nu på udsalg hos Komplett til 7.5K
Af PeterD
LarsCJ skrev: 30. dec 2024, 15:48
LarsCJ skrev: 28. dec 2024, 20:46 Hvis du bor i Sønderjylland så har Power i Haderslev et LG C3 55" stående til 7.500 kr.

Hvis du bor på Østsjælland, så har Power i Malmø et Samsung S85 55" til 7.800 kr. Elgiganten har det også til den pris samt et Philips OLED759 55"
Samsung OLED S85D i 55" er nu på udsalg hos Komplett til 7.5K
Nok svært at få noget bedre.

Et fremragende køb og utroligt det kan gøres så billigt af Samsung!

Alle andre er taget med bukserne nede og så lige op til årsskiftet.
Jeg starter lige op i denne tråd igen :-)

Leder også efter et nyt tv, da eksen tager det gamle med til hendes nye lejlighed.
Jeg har et begrænset budget og leder efter noget i prisklassen 3500 til max. 6500kr.

Jeg vil gerne have et 55' eller 65' tv, men kvalitet betyder mere end størrelse (er godt klar over at kvaliteten i forvejen er nedsat pga. budgettet).
Tv'et bliver brugt til en kombination af film/serier, sport og spil.

Er der én der kan finde et godt køb blandt januartilbuddene? :D

På forhånd tak.
KimKaos skrev: 1. jan 2025, 19:46 Hvorfor highjacker du en anden brugers tråd med dine ønsker?

Det er for at sige det mildt; pisse uhøfligt

Opret din egen tråd med dine ønsker
Jeg forsøger ikke at hijacke noget - jeg forsøger bare at leve op til flatpanels reglement på forummet, men det kan godt være jeg har misforstået reglementet. Jeg forsøger bare at minimere antallet af tråde. Men på din anbefaling vil jeg så oprette endnu en tråd, så det kan fylde lidt O_O

God dag.
Brugeravatar
Af TBC
I den priskategori ville jeg gå på brugtmarkedet, der er tit TV ala LG C9, CX, C1 mv til omkring 5000 kr for 65 tommer.