Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Siimon1
Hej som overskrifter nævner har jeg et problem med Dirty Screen Effect på et helt nyt TCL 75C855 som jeg købte i fredags.

Jeg har fået lavet en reklamation, fordi jeg selv mener at det uacceptabelt slemt og afviger markant fra hvordan panelet burde være.

Jeg er dog nervøs for at TCL bare siger "Det sådan det kan være og skal være" og så ikke gør yderligere ved det end at sende mig en regninger.

Mit spørgsmål er så om min frygt er begrundet og om i vil mene det også er uacceptabel DSE.
Vedhæftede filer
IMG_2967.JPG
IMG_2967.JPG (2.76 MiB) Vist 1703 gange
IMG_2963.JPG
IMG_2963.JPG (2.16 MiB) Vist 1703 gange
IMG_2962.JPG
IMG_2962.JPG (2.16 MiB) Vist 1703 gange
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det burde ikke se sådan ud, det skal være helt ensartet uden de vandrette og lodrette striber og skygger.
Af Siimon1
Radiomanden skrev: 17. dec 2024, 13:19 Det burde ikke se sådan ud, det skal være helt ensartet uden de vandrette og lodrette striber og skygger.
Ja det vil jeg også mene, har lige kontaktet TCL som mener det bare skal byttes til et nyt, og er nu i snak med det sted det blev købt om den mulighed.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Når TCL er enig med dig, så burde der da ikke være et problem med ombytning.
Af henrik.yde
Ja, eller endda få pengene tilbage, Tvet er jo kun få dage gammelt. Og for de samme penge findes der altså bedre TV. Jeg formoder at du har betalt ca 14000,-kr ? Ret mig hvis jeg tager fejl. Byggekvaliteten/samlekvaliteten på de kinesiske TV synes jeg ikke er imponerende.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Helt enig med Henrik.
Af Siimon1
henrik.yde skrev: 17. dec 2024, 13:44 Ja, eller endda få pengene tilbage, Tvet er jo kun få dage gammelt. Og for de samme penge findes der altså bedre TV. Jeg formoder at du har betalt ca 14000,-kr ? Ret mig hvis jeg tager fejl. Byggekvaliteten/samlekvaliteten på de kinesiske TV synes jeg ikke er imponerende.
Jo det kunne jeg måske, men synes faktisk selve billedet er vanvittig godt hvis man ser bort fra DSE problemet.

Vi har en meget lys stue i vores lejlighed, og et oled vil desværre nok ikke være lys nok, og det eneste andet tv som ikke er oled som skulle være bedre er Bravia 9, men det en helt anden prisklasse.

Du har måske noget andet i tankerne?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Siimon1 skrev: 17. dec 2024, 13:52 det eneste andet tv som ikke er oled som skulle være bedre er Bravia 9, men det en helt anden prisklasse.
Det er også i en helt anden kvalitets klasse.
Af Siimon1
Radiomanden skrev: 17. dec 2024, 14:20
Siimon1 skrev: 17. dec 2024, 13:52 det eneste andet tv som ikke er oled som skulle være bedre er Bravia 9, men det en helt anden prisklasse.
Det er også i en helt anden kvalitets klasse.
Ja det har jeg også hørt, deres 75 tommer er desværre bare udenfor mit budget, ellers havde jeg også gået med det.
Af henrik.yde
Siimon1 skrev: 17. dec 2024, 13:52
henrik.yde skrev: 17. dec 2024, 13:44 Ja, eller endda få pengene tilbage, Tvet er jo kun få dage gammelt. Og for de samme penge findes der altså bedre TV. Jeg formoder at du har betalt ca 14000,-kr ? Ret mig hvis jeg tager fejl. Byggekvaliteten/samlekvaliteten på de kinesiske TV synes jeg ikke er imponerende.
Jo det kunne jeg måske, men synes faktisk selve billedet er vanvittig godt hvis man ser bort fra DSE problemet.

Vi har en meget lys stue i vores lejlighed, og et oled vil desværre nok ikke være lys nok, og det eneste andet tv som ikke er oled som skulle være bedre er Bravia 9, men det en helt anden prisklasse.

Ja, jeg havde netop OLED i tankerne, de er blevet mere lysstærke med årene, så det burde ikke være et problem. Ellers findes der jo gardiner og persienner til at hjælpe med mørklægning osv.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Her vender TVet også med et vindue, det giver jo regler i TVet, det afhjlælpes ved at det er vippet lidt frem, det tager det meste, resten ordnes med et rullegardin der rulles lidt ned.
Af Siimon1
henrik.yde skrev: 17. dec 2024, 17:57

Ja, jeg havde netop OLED i tankerne, de er blevet mere lysstærke med årene, så det burde ikke være et problem. Ellers findes der jo gardiner og persienner til at hjælpe med mørklægning osv.
Jo jeg havde godt kigget på en lg c4 eller samsung s90d/s90c, men samsung har ikke DV og lg er ikke qd, og så er der det med burn-in også, så tror bare det er en god kombination at alt som lidt gjorde jeg valgte den tcl c855 til at starte med.

Men altså nu må vi se, de kommer og henter den så den kan komme på værksted, så må vi se hvad der sker, håber bare ikke de kommer med nogle sø forklaringer.
Af HrJensen1
Siimon1 skrev: 17. dec 2024, 20:54
henrik.yde skrev: 17. dec 2024, 17:57

Jo jeg havde godt kigget på en lg c4 eller samsung s90d/s90c, men samsung har ikke DV og lg er ikke qd, og så er der det med burn-in også, så tror bare det er en god kombination at alt som lidt gjorde jeg valgte den tcl c855 til at starte med.

Men altså nu må vi se, de kommer og henter den så den kan komme på værksted, så må vi se hvad der sker, håber bare ikke de kommer med nogle sø forklaringer.
Jeg ved ikke hvad du har givet for TCL'eren, men lige nu er en 77" LG OLED på tilbud på 13.333kr, og selvom det "kun" er en B3, vil den lammetæve en LCD skærm til enhver tid, uanset hvor mange zoner at der er på den. For backlight er backlight, og kan altid være uens