Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Afspiller fra Apple TV til Oled tv, og det materiale der er i Dolby Vision ser naturligt ud, men det som er i HDR er som regel meget mere farverigt og lysstærkt... Er det fordi det kun er i dolby vision der udsendes data til hvordan lys skal være mens i HDR udsendes bare fuldt blus...Eller hvordan hænger det sammen?
Har forsøgt at vælge film maker profilen på HDR og så bliver der skruet mere ned for lyset og det ligner mere Dolby Vision.
Cinema/Filmmaker eller hvad det nu kaldes på de enkelte fabrikater er den bedste, det kan kun anbefales at bruge den som udgangspunkt til indstilling af billede.
Radiomanden skrev: 12 dec 2024, 12:59 Cinema/Filmmaker eller hvad det nu kaldes på de enkelte fabrikater er den bedste, det kan kun anbefales at bruge den som udgangspunkt til indstilling af billede.
Dolby vision i ikke film maker mode fungerer fint.
Dolby vision i film maker mode bryder jeg mig ikke om. Det bliver for mørkt i en oplyst stue.
På mit TV kan jeg justere lysstyrken på HDR indhold.
Radiomanden skrev: 12 dec 2024, 14:32 På mit TV kan jeg justere lysstyrken på HDR indhold.
Det kan man også på mit, men normalt går tv'et jo i 100 på både lys og kontrast i hdr/dolby vision.
Undren går på hvorfor hdr er så meget mere lysstærkt i HDR end i dolby vision.
Det har jeg ikke gjort, det er indstillet efter 1080 SDR, og det passer også til HDR.