Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BE66x
Vi har følgende setup:

AppleTV 4k 2022
Panasonic JZ980 65" OLED
Sonos Arc

AppleTV'et er opsat efter anbefalingerne her på Flatpanels.

Når vi ser DV-indhold, viser skærmen DV-logoet ved opstart. Vi oplever herefter korte billedudfald (ca. et sekund), hvor skærmen går i sort, hvorefter billedet (og lyden) returnerer, og DV-logoet kommer frem på skærmen igen (hvilket vel må betyde, at forbindelsen til skærmen har været afbrudt).

Udfaldene kommer ujævnt (nogen gange hvert 5. men oftest går der ca. 45 minutter), og problemet eksisterer kun ved DV-materiale.

Jeg har testet HDMI-kablet med AppleTV'et, og det er i orden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Selvom Apple TV siger, at HDMI-kablet er i orden, så vil jeg alligevel pege på kabelforbindelsen. Det kan både være en løs forbindelse eller forstyrrelse af signalet, f.eks. hvis HDMI-kablet løber langs en bunke andre kabler. Har du et andet HDMI-kabel liggende til at teste med?
Af BE66x
Jeg har nogle gamle kabler liggende, som jeg kan teste med, men hvis jeg skal købe et nyt, hvilke specifikationer skal det så have?
Brugeravatar
Af Radiomanden
HDMI 2.1 det er den seneste standard.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Der kan lige så godt købes 2.1 de koster ikke mere, de fås fra under Kr. 100 og opefter.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja, det er der da en god chance for at de er.
Af BE66x
Kan ærligt talt ikke huske, hvor gamle de er, men eftersom prisen er ganske overkommelig, har jeg bestilt et kabel, som skulle ankomme i morgen.

Krydser fingre for, at det løser problemet, for det er godt nok irriterende, og vi har planagt at se de forlængede versioner af LOTR-trilogien i juleferien.

Tak for hjælpen.