Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Coldguy
Godaften

Jeg har 2 spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg har købt et Samsung TQ65Q70D og vil installere YouSee appen da vores antenneforening bruger YouSee.
Ifølge flatpanels burde det kunne hentes ned på tv’et.
Når jeg søger efter YouSee kommer der ikke noget frem.
Tv’et er opdateret og jeg har snakket med Samsung support som anbefalede at nulstille tv’et. Det har dog ikke virket.

Er der noget jeg har overset? Eller kan det hentes til dette tv?

Mit næste spørgsmål er omkring billede kvalitet.
Lige nu er antennekablet tilsluttet en Samsung harddisk optager BD-F8900N som via hdmi kabel er tilsluttet tv’et.
Med sådan en gammel sag kan det have indflydelse på billedkvaliteten?
Er det bedre at sætte antennekablet direkte til tv’et?

På forhånd tak.
Appen burde være der. Der er omkring lanceringstidspunktet af nye generationer af Samsung TV noget forsinkelse på tilføjelse af danske apps, men er så vidt vi er orienteret overstået. 2024-modellerne har jo været her siden foråret. Jeg har ikke et godt forslag ud over måske at kontakte YouSee for at høre om de ved noget konkret mht. denne model. Prøv også alternativer stavemåder f.eks. You See i to ord.

BD-F8900N burde være fin til YouSee tv-signal. Der er ikke sket afgørende ændringer i teknikken i sendesignalet på kabel-tv i mere end et årti.
Af JornH
Når jeg søger efter bare You kommer den frem eller søg efter Yousee Play…
Mange tak for svar.
Jeg har forsøgt med you ( YouSee samt Play) , der kommer ikke noget frem.
Forsøgte det hjemme hos mine forældre (3 år gammelt Samsung TV. ) Der kom appen frem med det samme.
Er der andre herinde som har samme TV hvor det virker?
Af JornH
Hvor har du købt TVet, er det nyt? Har du fået pre indstillet tvet af forhandleren?

Kan ikke se i menuen vedr. indstilling af Region på mit Samsung tv, ved ikke om en Nulstilling kunne hjælpe…
Der skal være valgt Danmark som brugsland.
Tv’et er nyt og købt i Bilka.
Jeg har selv indstillet det og Danmark er valgt som land.
Det er tilsluttet til internettet med Lan kabel.
Den kan godt finde nordlys appen samt fx TV Syd Play.
Jeg har nulstillet det en gang. Første gang indstillet vha fjernbetjeningen 2. Via telefon.
Uden at det hjalp.
Af JornH
Der er nok ikke andet at gøre end vente til Appen dukker op, du har nok gjort hvad du kan, eller

vi må vente til en der har fået det til at virke dukker op…
Af JornH
Ser ud til man skal bruge en computer men kan man hente danske apps er land nok ret, men pas på man må vente 6 måneder inden man kan ændre det igen til ny region…
Jeg kan komme i tanke om tre ting:

1) Tv'et benytter en forkert region, i forhold til, hvad Yousee forlanger.
2) Tv'et understøtter ikke app'en (det tænker jeg ikke).
3) Yousee har lavet en fejl, da de publicerede app'en i Samsungs app-butik (ufuldstændig liste over understøttede modeller).
I følge det tidligere postede link, så understøttes det. Kontakt e.v.t. Teknisk Support 70 70 34 48