Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THH10
Hej alle

Vi står i den situation, at vi har købt et hus, hvor vi er så heldige at have en fantastisk udsigt over hav, fra den oplagte tv-stue. Derfor er der ikke et naturligt sted at hænge et TV(glaspartier overalt)Jeg søger derfor råd til, hvilke løsninger, som findes med projekter og lærred fra loft. Loftet er troldtekt.

Vi har ikke et bestemt budget, men det er et krav, at man kan stream Nordlys og diverse streamingtjenester fra projektoren.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af hans123
De fleste projekter og lærreder er beregnet til at hænge i loft.

I kan tilslutte en boks ala Apple TV eller andre for at streame.

Så det er bare at vælge efter budget og krav.

Men I skal vel også have lyd.

Og for en projektor skal give fornuftig billede skal der laves en del lys dæmpning i stuen.
Det skal også med i planlægning
Af THH10
Der er elektroniske gardiner og mørklægning på alle vinduer. Ligeledes er huset fuldt udstyret med Philips Hue spots, som kan dæmpes enkeltvis. Lyden bliver også en udfordring? I vores nuværende hus har vi en Sonos soundbar, men kan Umildbart ikke se en løsning, som ikke bliver grim
THH10 skrev: 3. dec 2024, 15:10 Hej alle

Vi står i den situation, at vi har købt et hus, hvor vi er så heldige at have en fantastisk udsigt over hav, fra den oplagte tv-stue. Derfor er der ikke et naturligt sted at hænge et TV(glaspartier overalt)Jeg søger derfor råd til, hvilke løsninger, som findes med projekter og lærred fra loft. Loftet er troldtekt.

Vi har ikke et bestemt budget, men det er et krav, at man kan stream Nordlys og diverse streamingtjenester fra projektoren.

På forhånd tak.
Er årsagen til at du gerne vil have projektor at man ikke kan hænge et TV op? og fordi du gerne vil kunne rulle lærred op når du ikke bruger det og nyde udsigten bagved :).

Jeg mener en projektor virker jo bedst til et dedikeret hjemmebio setup med mørklægning og det hele og er efter min mening ikke helt optimalt til hverdags TV. Men det kan da måske lade sig gøre med en meget lysstærk enhed. Nu kender du jo selv bedst din egen bolig, men jeg tænker du vil blive ked af i længden at du skulle risikere dække alle de glaspartier til hver gang når du vil se projektor.

Kan det slet ikke lade sig gøre at placere et stort 75-100" TV et eller andet sted. Et TV behøver jo ikke at hænge på væg. Det kan stå fremrykket i boligen og med evt. hjulløsning så du kan køre det rundt.

Jeg kender ikke løsningen. Men bare lige nogle ekstra overvejelser med på vejen til dit projekt.
Ellers kan du som der bliver forslået kontakte en projektor prof. og få ham til at kigge på det og hører hans mening. For hvis du har glaspartier over det hele synes jeg bare det er lidt kritisk med projektor. Du kan risikere at få en ret sløj oplevelse.

Streamingløsningen skal du ikke tænke på. Du køber bare Apple TV 4K boks og tilslutter uanset projektor eller TV. For indbygget streamingløsninger holder ikke i længden alligevel.
Af Supergris
Jeg synes nu ikke umiddelbart, det lyder som den oplagte TV-stue, der bliver lagt op til, med mindre budgettet er langt over, hvad der normalt lægges op til?