Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I er virkelig skarpe, det sætter jeg stor pris på! :-)

Jeg nærmer mig en overbevisning af produktet. Det lader sig at være rimelig funktionsdygtigt og har herigennem kunne snuse mig frem til at det også kan bruges til "emulation" af spil på den.

Er der nogen af jer herinde som har erfaringer med at "Retroarch" /" spille" på Apple Tv 4k?

Det ikke fordi jeg vægter det særligt højt, da jeg har egen gamer computer, men ekstra funktionalitet klager jeg bestemt ikke over. Og så tænker jeg det kunne være fedt at spille et par gamle spil med min datter :-D
Rasmus Larsen skrev: 4. dec 2024, 13:26 HomeOS, HomePod med skærm, genovervejelse mht. TV-skærm. Gad vide hvordan det alt sammen spiller ind i planerne for Apple TV og tvOS.

Apples planer for 'homeOS': HomePod med skærm er første skridt
Ingen interesse i rygteprodukterne.
Det kunne være mere interessant at se et bedre bud fra Apple på et home theater lyd system hele vejen rundt til ATV. Hvis ikke så i det mindste mulighed for Homepods baghøjtalere.
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 26. nov 2024, 14:06 Jeg følger lidt ham youtube gutten Techthusiasm når han kommer med noget om ATV. Han demonstrere at de ekstra bredformat funktioner i den kommende softwareopdatering 18.2 ikke er helt som mange tror. Det er KUN til anamorfisk linsesystemer.

Jeg er ikke helt sikker på, at det her er den fulde historie. Personen har ret hvad angår projektorer, men der er mange meldinger om, at det virker på ultrawide monitorer.

Brugerfladen er ikke i 21:9 eller hvad man vælger, som er bredere end 16:9, men videoafspilning er, ifølge brugere med betaen. Dog kun med Apple TV appen pt. Jeg har endnu ikke haft lejlighed til at teste selv.

- "It works for me! I have an LG ultra wide! UI will show in 16:9 only. But Apple TV app will show in ultra wide ratio if the movie is available in that ratio. Which is most movies, except for very old ones, or Justice league!"

- "It works for me on my AW3821DW. But the app and the content need to support the format. Most movies purchased from Apple will support it (including the UI and controls) but most app's like Netflix, Amazon, Hulu, Disney and so on do not have any support at this time. Also, in my case I not only had to set the aspect ratio like in your screen shot, but I also had to go in and change the resolution to be 3840x1600, and that only showed when I selected an advanced or custom option at the bottom of the resolutions list."

https://www.reddit.com/r/appletv/commen ... g_on_beta/
Ok, Rasmus. Tak for respons. jeg har heller ikke selv mulighed for at teste det. Men jeg så bare at han demonstrere det på TVmonitorer og viser det ikke virker efter "hensigten" her, men at det kun virker på anamorfisk projektor. Der står også på ATV ved funktionen til vestreinfo beskrivelse at det er til anamorfisk projektorer, og de to ting holdt sammen, tænkte jeg at det nok bare sådan det er. Selve funktionen er heller ikke noget for mig, men synes bare lige det kunne være interessant at dele info.
Bestemt interessant og Apple nævnte jo også selv, at det var tiltænkt projektorer. Det ser dog ud til også at virke ved videoafspilning på ultrawide skærme efter opsætning. Mon ikke vi får noget dokumentation på funktionen fra Apple, når tvOS 18.2 frigives.

Jeg hører, at ultrawide video-afspilning også virker i macOS, igen kun i Apple TV appen. Det virker også i visionOS 2.2 (på tværs af mange video-apps), der desuden får fuld ultrawide-support af Mac-brugerfladen. Det virker som om, at Apple er ved at udvide hele deres økosystem til ultrawide support, hvilket jo kommer både film og spil til gavn.
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 80