Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Den_
Goddag der ude i stuerne

Jeg skal have skiftet det gamle lg OLED 65” fra 2017 ud mener det C serien. Jeg har sådan set været glad for det men blev sku noget harm da der efter lidt over 2 år begynde at komme burn in fra logoer og tv 2 news
Men resten af billede var jo perfekt.
Det er selvfølgelig blevet værre med tid og nu er der ligesom og et firkantet område i midten som driller speciel de gule farver som bliver grønlige.
Sku skal det skiftes
Stor se at TV ses gennem Apple TV 4 k boks. ( som er koblet til forstærkeren også videre til TV )
Da konen er hjemmegående kan TV godt køre det del gennem dagen specielt i den koldere tid. :D
Der ses en del TV fra div streaming tjenster
men også alm tv hvor den desværre godt bare kan køre på tv2 samt bold og formel 1

Når det var lidt for historie

Jeg er sku lidt i tvivl om hvad der skal vælges
Der snakkes om at oled er blev bedre til håndtering af burn in hvilke jo er fedt, men virker det?
Så skal man vælge oled igen eller ville det være bedre med led?

Der kigges på
Lg oled c4.
Samsung s90d
Begge får jo fine anmeldelser men samsung har så ikke Dolby vision eller dts audio men hvor stor betydning det endelig har ved jeg ikke, dts audio delen er måske ikke det store problem når lyden signalet fra Apple boksen jo løber igen forstærkere som kan håndtere dem
Men det med mulighed for burn in trigger mig lidt og det ville være lidt øv hvis det igen kom efter 2 år, men der kunne man måske købe en forsikring som dækker dette

Og når det er led er der kigget på sanmsung qn90d

Hvad siger I, hvad ville I vælge eller skal man vælge et helt 3
Af Beckham
Dolby Vision har i min verden kun noget at sige hvis du er lidt mere hardcore billed nørd. Tror ikke den gns. forbruger vil se den store forskel på den front.

OLED er blevet bedre til at håndtere burn-in, men problemet er ikke løst 100%. Den grundlæggende teknologi er jo fortsat den samme. I forhold til at se almindelig tv vi jeg ikke være så bekymret. Det gør jeg også en del på mit OLED. Vil måske mere være bekymret i forhold til den her med at din kone godt kan have det kørende store del af dagen.....afhængigt af hvad hun ser selvfølgelig. Men hvis hun har f.eks. har TV2 News kørende x antal timer hver dag, så kunne det godt gå galt...
Af PeterD
S90D hvis du får sol direkte på skærmen/glasfront som kan spejle sig i skærmen. Du har folk som sidder meget skråt for skærmen og skal kigge med og elsker stærke farver når du ser tv.

C4 Hvis du kan lide mere præcise farver med knap så meget "pop".
Flere indstillingsmuligheder i billedet ?
WebOS er generelt vurderet godt/bedre end Tizen...
Dolby Vision er for nogle en
"dealbreaker".

Når det er sagt så ligger skærmene tæt billedmæssigt

Smartsystemet i tv kan i lang tid opgraderes ved hjælp af en sådan:

https://www.power.dk/tv-og-lyd/afspille ... p-1036644/
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja det bedste smarte fås med en extern enhed. Android (Google TV) eller ATV.
Af Den_
Tak for input indtil videre
Kan se jeg fik slettet at det var 75” min jeg er ude efter budget er omkring 15-20k
Af Den_
PeterD skrev: 30. nov 2024, 11:42 S90D hvis du får sol direkte på skærmen/glasfront som kan spejle sig i skærmen. Du har folk som sidder meget skråt for skærmen og skal kigge med og elsker stærke farver når du ser tv.

C4 Hvis du kan lide mere præcise farver med knap så meget "pop".
Flere indstillingsmuligheder i billedet ?
WebOS er generelt vurderet godt/bedre end Tizen...
Dolby Vision er for nogle en
"dealbreaker".

Når det er sagt så ligger skærmene tæt billedmæssigt

Smartsystemet i tv kan i lang tid opgraderes ved hjælp af en sådan:

https://www.power.dk/tv-og-lyd/afspille ... p-1036644/
Tak for input smart delen løses med Apple TV boksen
Brugeravatar
Af KimKaos
I størrelse 77" har du 4 seriøse kandidater:

C4 til ca. 16.500
G4 til 21.900
OLED809 til 18.900