Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MikkelRasmussen
Hej
Vi er blevet ret lune på TCL efter mange flotte anmeldelser div. steder.
TCL QM8 - når jeg søger på dette, så dukker TCL 98" MQLED80 4K op i søgningen. Er det den samme model? Eller….? 🤔
Vi går efter 98”.

Pft.
Hej Mikkel. Er det QM851G eller QM8B, som du har fundet?

TCL QM851G = TCL X955

TCL QM8B = TCL C805 = TCL MQLED80

Du kan se TV-modellernes alternative navne i TV-databasen her: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php

Det er noget værre rod, idet de amerikanske QM851G (2024) og QM850G (2023) til tider også bare kaldes QM8 (uden B).

Pas generelt på med at søge anmeldelser af amerikanske modeller på YouTube mv. idet der kan være afgørende forskelle til de europæiske udgaver, f.eks. panellotteri, anden TV-platform, anden systemchip osv. Jeg vil henvise til vores anmeldelser her på siden. Jeg ved godt, at vi ikke tester alle modeller, men vi udvælger på forhånd dem, som vi synes er mest relevante :)
Rasmus Larsen skrev: 28 nov 2024, 06:02 Hej Mikkel. Er det QM851G eller QM8B, som du har fundet?

TCL QM851G = TCL X955

TCL QM8B = TCL C805 = TCL MQLED80

Du kan se TV-modellernes alternative navne i TV-databasen her: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php

Det er noget værre rod, idet de amerikanske QM851G (2024) og QM850G (2023) til tider også bare kaldes QM8 (uden B).
Jeg så QM8B i en sammenligning med Sonys Bravia 9,hvor Sonys var den klare favorit, men TCL'en fik en pæn 2. plads - så det på Andrew Robinsons YT kanal.
Ja, det er en værre omgang rod med de navne, det har aldrig været til at blive klog på :)
Men der selvfølgelig også en væsentligt forskellen i prisen.
Vi kører alt gennem Shield Pro og PS4 en sjælden gang bruger vi vores PS4.
I er jo utrolig grundige i jeres anmeldelser (kæmpe ros)!
Men jeg kan ikke finde ud af om vi (som ikke er så TV nørdede hvad specs. angår) vil blive glade for et TCL QM8B?
Jeg er enig i, at Sony Bravia 9 (også kaldet XR90) er bedre end TCL C805. TCL X955 er dog efter vores vurdering bedre end dem begge – en tak bedre end Bravia 9. Pt. har vi TCL X955 som allerbedste LCD TV, men prisen er jo også høj, så har skal man være feinschmecker, synes jeg :)

Jeg ved ikke, om du allerede har læst den, men jeg skrev en guide til 98-100" TV forleden baseret på de aktuelle Black Friday-priser: https://www.flatpanels.dk/guide.php?sub ... 1732004781

Hvis I ikke er så krakilske, så tror jeg sagtens I kan blive rigtig glade for TCL C805. Jeg vil dog sige, at antallet af LED-zoner er lige i underkanten, hvis I påtænker primært at se indhold i HDR-format. Næste skridt er 98" TCL C855, men det er til en merpris på 7.500 kroner, hvilket jeg ikke synes er pengene værd. Betragtningsvinklen på begge er også noget smal, hvis I har mange siddepositioner.
Af purtsak
Jeg vil minimum op i 98tommer så det bliver ikke oled kan være jeg skal vente til næste år så og se hvad der kommer fra tcl osv