Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KimKaos
Jeg har som ITmand handlet med Computersalg igennem mange år og de har ydet en superservice

Nu står jeg og skal handle TV - et LG G4 og de er 1100,- billigere end Power og Elgiganten og det er jo også en slags penge

Er der nogen af jer der har prøvet at handle TV med dem og hvis ja - hvordan er deres service på det punkt?
Af Holger-P
Dem har jeg ikke handlet med desværre.. Men må jeg spørge hvorfor du vælger denne skærm, fremfor f.eks. C4, eller Samsungs S95D blandt andet?
Brugeravatar
Af KimKaos
Jeg fik S95D pga. lidt Power rod - det er nu aflyst - jeg vælger en G4 pga. de gode anmeldelser, nul-coating og mere lysstærk skærm

Jeg har haft og har anbefalet Samsung de sidste 10 år men jeg vil gerne prøve LGs G4 og så er jeg lidt småmuggen over Samsungs panellotteri i S90D-serien

LG får en chance denne gang og C-serien er ikke på højde med G-modellerne

Jeg har siden G4 røg på gaden optil flere gange bekendtgjort på FP at måske skulle LG G4 have en chance i år og alle de anmeldelser jeg har læst har bekræftede mig i at det var det rigtige valg - i år - så derfor blev det G4 og hverken S95D eller C4 er for mig interessante pt.
Senest rettet af KimKaos 27. nov 2024, 16:14, rettet i alt 2 gange.
Af henrik.yde
Jeg har set begge to, og ville også vælge G4 over Samsung.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
KimKaos skrev: 27. nov 2024, 10:36 Jeg har som ITmand handlet med Computersalg igennem mange år og de har ydet en superservice

Nu står jeg og skal handle TV - et LG G4 og de er 1100,- billigere end Power og Elgiganten og det er jo også en slags penge

Er der nogen af jer der har prøvet at handle TV med dem og hvis ja - hvordan er deres service på det punkt?
Har handlet der i mange år, både PC hardware og alt muligt andet som f.eks LED-pærer, parfumer og espressomaskiner. Synes selv deres serviceniveau er højt. Der har vel været et par RMA sager og de forløb rimeligt nemt og ubesværet.
Skal lige siges at såfremt der opstår problemer med et tv, så har producenten en række værksteder som forestår service og reparation og ikke butikken, som sandsynligvis bare vil videresende dig til værkstedet.
Brugeravatar
Af KimKaos
Jeg kar snakket med dem i dag og de siger at de er klar til at afhente eller give besked til LG at de skal -

Jeg vil give Power osv. muligheden for et prismatch ellers så jeg tror jeg tager chancen med Computersalg
Brugeravatar
Af IT-Bruger
KimKaos skrev: 27. nov 2024, 21:55 Jeg kar snakket med dem i dag og de siger at de er klar til at afhente eller give besked til LG at de skal -
Hvem har du snakket med om at hente (hvorfra) et LG produkt (hvilket)?
Af Holger-P
KimKaos skrev: 27. nov 2024, 11:52 Jeg fik S95D pga. lidt Power rod - det er nu aflyst - jeg vælger en G4 pga. de gode anmeldelser, nul-coating og mere lysstærk skærm

Jeg har haft og har anbefalet Samsung de sidste 10 år men jeg vil gerne prøve LGs G4 og så er jeg lidt småmuggen over Samsungs panellotteri i S90D-serien

LG får en chance denne gang og C-serien er ikke på højde med G-modellerne

Jeg har siden G4 røg på gaden optil flere gange bekendtgjort på FP at måske skulle LG G4 have en chance i år og alle de anmeldelser jeg har læst har bekræftede mig i at det var det rigtige valg - i år - så derfor blev det G4 og hverken S95D eller C4 er for mig interessante pt.
Når C4 ikke er interessant, er det så udelukkende grundet billedet, eller er der andre faktorer der gør du gerne smider lidt flere penge?
Af henrik.yde
Bjur skrev: 28. nov 2024, 09:06
henrik.yde skrev: 27. nov 2024, 11:59 Jeg har set begge to, og ville også vælge G4 over Samsung.
Kan du sætte lidt flere ord på hvorfor?
Det har Kim jo allerede gjort, hvilket jeg er enig i. Og jeg kan så tilføje design og OS. (webOS)
Brugeravatar
Af KimKaos
Jeg har valgt G4 bl.a. fordi det har MLA dvs. mere lyst skærmbillede - ingen green-tint - mere præcis farvegengivelse

Generelt så er alle anmelderne helt oppe og ringe over dette års LG G-model og mange mener det er det bedste af dette års TV-modeller set over en bred kam

Det gør bestemt ikke C4 til et ringe TV - G4 er blot det bedre