Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg har fundet frem til henholdsvis Qn85D og TCL 805. Begge modeller er 85” og Mini-LED. Har pt et Samsung q70c 65” som jeg er fint tilfreds med mht Tizen OS, fjernbetjeningen osv. Men søger et større TV nu og er i tvivl hvorvidt det skal være Samsung igen eller om man skulle prøve TCL. Hvad siger I? :D
Ja det har jeg egentlig. Har haft kig på LG B3, men er bange for jeg fortryder størrelsen. Kan heller ikke fordrage magic Remote, men det kan nok slåes fra.
Mindes jeg har læst noget om panel lotteri herinde vedrørende s85d
Den klassiske problemstilling, kvalitet eller størrelse ?
Panellotteriet er til at overse, hvis man bare tjekker det ud inden køb. QD-OLED, eller OLED, førstnævnte er selvfølgelig det bedste, efterfulgt af OLED som er meget tæt på.
Men er mini led i virkeligheden ikke også kvalitet og ikke kvantitet. Det læner sig vel meget op af OLED, de har vel hver deres stærke sider?
Min kammerat har et LG C1 og det føler jeg ikke er noget at skrive hjem om, selvfølgelig os af lidt ældre dato.. Ser suverænt ud i mørke/sorte scener. Men hvor meget er der af det i film i dag, ikke synderligt meget?
Du kan læse om forskellene her på Flatpanels, der er flere artikler omkring det. Mini LED er basalt set et LCD TV, og med der tilhørende dårlige betragtningsvinkler. OLED har ikke det problem. LG C1 er en ældre model, der er sket meget siden da.