Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Finch
Hej!

Vi har i 5-6 år haft et 55” tilfældigt TV. Nu er vi flyttet i hus og så skal væggen altså pyntes med et flot nyt 65”. Men hvilket? Jeg er helt rookie på TV’er.

Jeg har typisk svært ved at afvige fra anbefalinger og populære modeller, men jeg er i tvivl om det er overkill ift. vores behov og hvor lidt vi selv ved om TV’er.

Ideelt køber vi et 65” til 7-8k, men jeg lytter også gerne, hvis det er tosset ikke at give et par ekstra tusinde for bedre. Det skal udelukkende bruges til streaming.

Har I nogen gode bud her i Black Friday ugen? :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kommer jo an på krav og behov, men med et budget på 7-8.000 kroner, så synes jeg det er det hele værd at give 8.555 kroner og så snuppe et 65" Philips OLED708. Det er godt fordi det er OLED-skærmteknologi, i modsætning til LCD-skærmteknologi i størstedelen af skærme i dag inkl. jeres nuværende. OLED giver jer markant bedre billedkvalitet.

Der er indbygget Google TV, som har de danske apps inkl. DRTV, TV 2 Play og Viaplay.
Brugeravatar
Af Naiera
Så Philips' OLED er faktisk helt i orden?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja jeg synes Philips OLED TV kører ret godt efterhånden. Det er jo også samme chip-platform som hos Sony, TCL, Panasonic m.fl. så jeg tror MediaTek driver en del af værket ift. at få tingene til at spille.

Der er stadig nogle knaster i Google TV-softwaren, men det er der også hos de andre. Apple TV 4K kan man med fordel jo altid sætte på og lade skærmen være skærm :)
Brugeravatar
Af Naiera
Dem jeg kender der måske kunne bruge et billigt Philips OLED har alligevel ATV ;)