Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peak A Boo
Der er jo forskellige steder at købe dette TV. Vi har en Center-Radio/TV Panasonic i vores by. Skal jeg vælge denne fremfor at betale ca. 1500 mindre på nettet?
Af Tux
kan fås ned til 8174 på nettet gennem bigbuy.dk (ikke forhandler - giver dig bare lidt rabat hvis du går via bigbuy) :)
du får så skærmen fra LCD.dk som ifølge anmeldelser på pricerunner skulle være en god forhandler.

Jeg bestilte mit TV i går og det er lige kommet med posten i dag. Om jeg bliver glad for den vil tiden vise, men indtil videre kan jeg kun være tilfreds med prisen og den hurtige leveringstid.
Af NoNameDesigndk
Peak A Boo skrev:Der er jo forskellige steder at købe dette TV. Vi har en Center-Radio/TV Panasonic i vores by. Skal jeg vælge denne fremfor at betale ca. 1500 mindre på nettet?
Jeg vil seriøst anbefale dig at se den live før du bestemmer dig, for som jeg siger, kan det være du kan se forskel (hvilket jeg ikke tror), men så er det jo ærgeligt at have købt et fjernsyn hvor du ligepludselig skal til at rokere helt vildt rundt i stuen/værelset for at få en ordentlig afstand..

er det kun fuld hd der er til forskel på px80 og pz80 ?

(jeg køber i en lokal butik/netshop som ikke parallelimporterer, for vil hellere gå med livrem og seler end spare lidt penge og så kunne komme ud for at have store problemer med garantier og rep. m.m. )
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil helt klart anbefale dig at få set forskellen mellem et fuld HD TV og et alm. HD TV så du kan afgøre om du sidder tæt nok på til at drage nytte af det. Vores teoretiske beregner forudsiger at du ikke kan, men hvis du nu er lidt langsynet, så er det muligt at du får mere ud af det.

Med spil, så skal du dog være opmærksom på at så snart tingene bevæger sig, så bliver det meget svært at se detaljeforskellen. Vores applet er reelt set kun gældende for et sort-hvidt mønster der står stille...

PX80 er et rigtigt godt TV til at tilslutte sin PS3/Xbox til, på trods af den lavere opløsning.

Som en uofficiel tommelfingerregel så er fuld HD ligegyldigt på TV skærme, med mindre du benytter den til PC-brug hvor du sidder tæt på den, eller hvis vi kommer op i >60" skærmene. I Fields har de i Expert-butikken et 60" Pioneer LX608 hængende, hvor det er tydeligt at man godt kan drage nytte af fuld HD, men dér står man også ofte indenfor 2 m og kigger.