Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vær hilset alle gæve folk fra forum.yousee.dk :D

Lad mig høre fra brugere, der har forsøgt sig med at benytte YS Bredbåndstelefoni på en anden boks end den YS har leveret, der i mit tilfælde er Sagemcom 3890v3. På hukommelse bruger @Radiomanden den samme.

Det gælder hvad enten 3890 er blevet udskiftet med en anden DOCSIS-router fx Fritz!box 6690, man har brugt en ATA-boks som man typisk bruger ved IP-telefoni eller nummeret er kommet til at virke på fx en softphone på en PC.
Fortæl også gerne om mislykkedes forsøg: Det er jo gerne dem, man lærer mest af.

Motivation:
Det vil være rart at kunne placere telefonen i den helt anden ende af huset i forhold til routeren.
I bedste fald vil man kunne medbringe boksen i sommerhuset (fremfor at skulle viderestille til en anden telefon)

Jeg er opmærksom på, at man muligvis skal registrere boksens mac-adresse på mitwifi.dk på omtrent samme måde som, hvis man vil sætte 3890 i bridgemode.
Jeg kan desværre ikke hjælpe med YouSee Bredbåndstelefoni, men husker tydeligt det bøvl jeg havde med at få noget lignende bredbåndstelefoni fra Fullrate til at virke over ADSL for flere år siden.

Jeg vil anbefale et alternativ, som er at flytte dit fastnetnummer over til “rigtig” IP-telefoni. Måske kan du ligefrem spare penge ved det, da du så kan nøjes med en alm. internetforbindelse uden telefoni fra en hvilken som helst udbyder i fremtiden.

Jeg har været glad for Mifon i flere år nu, men der findes også andre selskaber. Det er ganske let at opsætte på fx en Fritz!Box, hvor du blot skal indtaste servernavn, telefonnummer og en adgangskode under “Telephone Numbers”.
@fjernseer: Ja enig, jeg har selv haft numre hos viptel længe og det fungerer upåklageligt.

Dog så koster fri taletid 149,- pr md hos fx Mifon, men man slipper med 99,- hos YS. Om det er mere besværligt at få YS bredbåndstelefoni til at virke på end anden boks end det fx er at flytte nummeret, det er præcist det jeg prøver at undersøge :)