Redaktører: AndreasL, Moderatorer

2 fjernbetjeninger til tv/samsungfc800 og boks/ys4000......
- skal helst undgåes.

Fordi der kan komme kludder i signalerne afhængig af hvad man gjorde sidst.
I mit til er jeg desværre nødt til det.

Løsning er kun relevant hvis fjernbetjeningen påvirker tv på en forkert måde. Det kan så i min 1 tilfælde ske med MIT samsung tv.

Boks remote er sat op til tv men vol knap laver kludder.
Så problem opstart herfra er altid sådan :
1 tv knap boks remote
2 tryk unmute knap på tv
3 tryk mute knap på tv
resultat :
Nu virker Vol op knap på boks remote så som mute/unmute på tv
vol ned på boks bruger jeg så ikke og vol er derfor altid på 100%
volumen justeres herefter kun på tv
Senest rettet af Samsungcf800 15 nov 2024, 12:11, rettet i alt 3 gange.
Det er som skrevet i din(e) andre tråde angående det, ikke normalt.
Meningen er blot at beskrive hvordan jeg kan få mit problem til at fungere. Der gives ingen absolutte løsninger her ud over at skifte tv. Så intentionen er at give læseren en idé om hvordan sådanne remote problemer kan delvist løses.
Det er et noget usedvanligt problem, kan ikke mindes at der er nogen der har skrevet om et sådan på You See forummet da det var åbent, dog har You See oplyst at det ikke kan garanteres at det vil virke fejlfrit mellem de enkelte fabrikater og Humax boksen. Som udgangspunkt bør der ikke være problemer. Problemet kunne tænkes at være det "Hotel" TV du har.
"Problemet kunne tænkes at være det "Hotel" TV du har."
ja helt enig

men med tvet samsung UE40KU6075 har der også været volumen problemer. Løsningen var at programmere tv et på fjernbetjeningen (ys4000 generation 1). Dengang blev vol på boks låst på 100 %, denne mulighed findes ikke mere - desværre.
Lydstyrke på Humax boksen er fast når den stilles til Surround.
Når der kun modtages i Stereo så er det, når det er Multikanal, så er det jo det der modtages og sendes til TVet eller lydenhed.