Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Radiomanden
JornH skrev: 14 nov 2024, 10:49 Mit kabel fra RF stikket går ind til mit TV, da jeg har kabel tv og ikke fiber, som man ikke kan få her….
Så har det jo ikke noget at gøre med denne tråd, da den er om Fiber levering.
Hvordan kan du så have både Norlys og You See hvis ikke den ene er via Fiber.?
Af spicky
De andre kommer fra selve installationen af fiber fra da vi fik det indlagt fra Verdo. Det var da huset blev bygget i 2008.
Vedhæftede filer
20241114_110143.jpg
20241114_110143.jpg (2.4 MiB) Vist 866 gange
20241114_110120.jpg
20241114_110120.jpg (1.55 MiB) Vist 866 gange
Brugeravatar
Af Radiomanden
De 4 udgange på fordeleren fører hen til hvad.?
Af JornH
Men jeg vil sige det gamle fiber boks var bedre, der kunne man tilslutte en alm. telefon, nu skal telefoner tilsluttes Routeren inde i stuen, men det virker ikke, selv om jeg har ringet til dem flere gange… men de sagde man skulle have den her ny type fiber boks… Jeg har jo 1000/1000 fiber kan være derfor…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Der er modsætninger, du skrev:

JornH skrev: ↑14. nov 2024, 10:49
Mit kabel fra RF stikket går ind til mit TV, da jeg har kabel tv og ikke fiber, som man ikke kan få her….
Så skriver du nu:

Af JornH - 14. nov 2024, 11:27
Men jeg vil sige det gamle fiber boks var bedre, der kunne man tilslutte en alm. telefon, nu skal telefoner tilsluttes Routeren inde i stuen, men det virker ikke, selv om jeg har ringet til dem flere gange… men de sagde man skulle have den her ny tybe fiber boks…

Det er kun det ene der kan være rigtigt.
Af spicky
Radiomanden skrev: 14 nov 2024, 11:14 De 4 udgange på fordeleren fører hen til hvad.?
Hvis du mener de andre 4 end fra den udgang hvortil jeg holder min finger på ledningen, så ender de i nogle flexrør, og hvad de er til eller hvor de ender, aner jeg ikke
Brugeravatar
Af Radiomanden
De må jo nødvendivis føre til diverse rum i huset hvor der så er et udtag til TV. Går ligeledes ud fra at LAN kablet er tilsluttet en Router til din Wi-Fi.
Du skal ikke have et nyt TV, som skrevet Coax kablerne må føre til nogle TV udtag i huset, hvis de ikke virker, så kan der være 2 grunde til det, enten er der ikke signal på Coax, eller også bruger Norlys det ikke mere, og derved skal du se TV via Wi-Fi (streaming), og dertil skal der bruges en Streaming boks hvorpå der installeres Norlys Play App'en.
Af spicky
Ja, uden for billedet af fiberboksen er der en router, som LAN kablet er tilsluttet.

Der er 4 antennestik i huset. Vi har ikke brugt fjernsyn der i et par år, men da vi gjorde virkede de. De 4 stik må jo så være de 4 kabler??

Vi havde fjernsyn inde i stuen mandag aften efter montøren havde været her, men tirsdag var der intet signal. Ifølge Norlys fordi vi nu kører på et andet system, hvor de ikke længere kan registrere vores gamle Stofa boks fordi de hverken sælger, installerer eller supporterer dem mere
Brugeravatar
Af Radiomanden
Godt så. Derved er min konklution at de ikke længere konverterer Fiber til Coax, derfor skal du bruge en Streaming boks som f.eks den nye Google TV streamer som er omtalt her på forummet, på den installeret du Norlys Play App'en, så kan du se TV igen. Streameren tilsluttes så Router enten med LAN kabel eller Wi-Fi.
Det er så på samme måde som du med Play App'en ser TV på din Telefon eller Tablet.
Alternativt så må du få Norlys til at hjælpe dig videre med det.
Af spicky
Ok, jeg kan lige tilføje, at der lige er kommet en bekendt forbi med sit tv fra 2008 Sony KDL 32V4500. Der er signal på vha coax og strømstik. Når jeg sætter mit oprindelige Panasonic TH-42PX80EA til på samme måde, så er der IKKE signal. Er det fordi der ikke er kabeltuner i Panasonic???
Brugeravatar
Af David Munch
spicky skrev: 14 nov 2024, 07:58 Har i seriøst et kabel liggende på gulvet gennem huset for at se tv??
Nej, vi streamer som oftest via WIFI til vores TV eller associerede bokse.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det samme her, der bruges kun streaming via Google TV boksen og en Nokia 8000 boks. Begge er på Wi-Fi.
Et PX80 har kun MPEG 2, så det kan intet modtage uden en extern enhed, hvad enten det er en DVB-C boks eller f.eks en Streaming boks. MPEG 2 har ikke været brugt i mange år.
Af JornH
Radiomanden, det her handler om han ikke kan se TV, det er dig der blander fiber ind i det, da han tilsyneladende har fået kabel tv ligesom mig…