Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af spicky
Måske et underligt indlæg

Jeg har Norlys som internet/tv udbyder og fik i mandags skiftet fiberboksen der sidder ude i gangen. Det har bevirket, at jeg nu får de 200 mbit, jeg betaler for i stedet for max 20-30 før. ( Hvis der blev gamet faldt hastigheden til under 10 mbit!!!) Ulempen er så, at jeg ikke kan se tv, da den nye boks ikke kan snakke sammen med den gamle Stofa boks, jeg har tilsluttet mit 16 år gamle Panasonic plasma tv. Norlys bruger/supporterer ikke længere bokse. Der gik et HDMI-kabel fra Stofa boksen og over i tvét, men det virker så ikke mere nu i det boksen jo ikke virker. Jeg har så lånt et Samsung tv fra 2012 så vidt jeg ved. Derfra har jeg sat antennestikket ned i stikket på væggen, men har stadig intet tv signal.. Er det fordi det ikke er et nyere tv, at det ikke virker.
Af JornH
Jeg måtte trække et langt kabel ude fra Fiber boksen ind til TVet før det virkede…
Har du prøvet at bruge Norlys Play Appen og se det der? Stofa eller Norlys bokse kender jeg ikke til…
Men du må nok have et tv der er under 6 år gammel til det Play…
Af JornH
Jeg ser det med kabel ikke streaming, har nok samme fiber boks…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Efter hvad jeg kan konkludere ud fra hvad der står, så er det streaming når det er Fiber.
Af JornH
Jeg har helt glemt, der var et værre bøvl med at få det til at virke da jeg fik en ny Fiberboks, da de ikke havde tændt for kabel forbindelsen, jeg måtte ringe til Norlys, her hvor jeg bor kan man kun få det ved at trække et langt kabel. Men det er ikke det samme for alle… Spicky må prøve at tage et billede af den ny boks og poste her…
Af spicky
Har i seriøst et kabel liggende på gulvet gennem huset for at se tv?? Det kommer ikke til at ske her. Jeg er med på, at en ny boks ikke kan spille sammen med et tv fra 2009 eller 2012, men når jeg nu køber et nyt tv inden længe, så skal det virke uden en ledning på gulvet! Ellers fortæller jeg dem, at de må komme og skifte boksen igen. Jeg har aldrig haft et kabel liggende på gulvet og kender ikke nogle der har det. En bekendt, der også har Norlys har strømstik og antennestik i sit tv og så kører det bare. That's it. Det skal det selvfølgelig også gøre her.
Af spicky
Har i seriøst et kabel liggende på gulvet gennem huset for at se tv?? Det kommer ikke til at ske her. Jeg er med på, at en ny boks ikke kan spille sammen med et tv fra 2009 eller 2012, men når jeg nu køber et nyt tv inden længe, så skal det virke uden en ledning på gulvet! Ellers fortæller jeg dem, at de må komme og skifte boksen igen. Jeg har aldrig haft et kabel liggende på gulvet og kender ikke nogle der har det. En bekendt, der også har Norlys har strømstik og antennestik i sit tv og så kører det bare. That's it. Det skal det selvfølgelig også gøre her.
[/quote]
Vedhæftede filer
20241114_074847.jpg
20241114_074847.jpg (1.46 MiB) Vist 1387 gange
Af JornH
Hej, mit kabel til TV ligger bare på gulvet langs væggene, ligger ingen i vejen, men hvor går det kabel fra RF hen? Men jeg har et andet kabel til Internet fra Lan 1 hængende oppe under loftet, gennem hele huset, det vil nok ingen andre have hængende… ligner min Router lyser Video i toppen til højre?

Du må nok ringe til Norlys. I mit væg sidder kabel til Yousee nær TVet.
Af JornH
Mit lange kabel fra Lan 1 er tilsluttet en Router inde i stuen. Får du købt et Smart TV, kan du hente Norlys Play appen og se TV uden at trække et kabel…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Kan du svare på hvad det Coax kabel der er tilsluttet RF er til.? Umiddelbart kan jeg ikke se at det har noget med Fiber at gøre, det ligner derimod en Coax Router med Wi-Fi og Lan porte.
Af spicky
Ja, det er tilkoblet til fordeleren, der hvor jeg holder fingeren. Ham fra Norlys jeg snakkede med i går i tlf ville have jeg skulle tage netop det stik ud og sætte et længere et i, der gik fra fiberboksen og så i tvet i stedet for, men det vil jeg ikke til at rode med.
Vedhæftede filer
Router.jpg
Router.jpg (2.24 MiB) Vist 1317 gange
Af JornH
Mit kabel fra RF stikket går ind til mit TV, da jeg har kabel tv og ikke fiber, som man ikke kan få her….
Brugeravatar
Af Radiomanden
De 4 udgange på fordeleren hvor fører de hen.? Det du har din finger på er det der leverer signalet til fordeleren. De 4 kabler må derved være ført ud til forskellige steder i huset/lejligheden.?