IT-Bruger skrev: ↑12 nov 2024, 02:00
Nexcin skrev: ↑11 nov 2024, 16:50
Jeg er på udkig efter en afløser til mit Sony KD-65XH9005, da jeg mangler HDMI eARC til Soundbar.
På forhånd tak
Tror umiddelbart ikke det er bydende nødvendigt med eARC for at få lyd ud gennem den nævnte soundbar. Selv skriver Sonos om HDMI porten:
Slut til dit TV's HDMI eARC/ARC-port med det medfølgende HDMI-kabel.
Tvivler på at du vil mangle båndbredde til lydsignal fra tv til soundbar ved at anvende ARC porten på dit nuværende tv.
Lidt overkill at købe tv for at få en eARC port. Foreslår du køber soundbaren og lytter efter om du synes der mangler noget. Når du efter nogle år alligevel skal udskifte det nuværende tv, så kan du i altid få en eARC port som er standard på alle tv i den prisklasse. Og til den tid får du sikkert meget bedre tv og en mere solid opgradering til evt et 75/77" OLED tv. I 2024 var priserne på 77" nede i 15-16K og er sikkert nede betydeligt lavere når dit nuværende Sony XH9005 er udtjent.
Det nuværende tv er trods alt på ingen måder outdated med bagbelyst LED med zone-styring og 120hz panel - et rigtigt fint tv der stadig kan levere i nogle år endnu (hvis du altså vil have mest muligt for de penge du betalte for det i 2020/2021).
Tak for dit fine input. Mit TV er faktisk fra 2018, modellen kom i 2017. Jeg købte faktisk en Sonos Arc Ultra, men havde så mange problemer med det og Apple TV.
1. Sonos i HDMI ARC, men uden Dolby Atmos.
2. Apple TV i HDMI = Ingen HDR.
3. Købte en ARC-eARC boks og fik det nogenlunde til at virke, men den resulterede så i at nogle udsendelser laggede i lyd. Tog jeg boksen fra, forsvandt problemet - Men, så forsvandt Dolby Atmos også.
Så, jeg returnede boksen og Sonos, da jeg har læst, at med en HDMI eARC port, så vil det køre mere problemfrit, derfor jeg er gået på udkig efter et nyere TV og samtidig et OLED display.